ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
در همان ابتدا بزوس بهدنبال این بود که سهم بازار بیشتری به خود اختصاص دهد، اگرچه این کار به بهای از دست رفتن سود باشد. او تصمیم گرفت که شعار خود را از «بزرگترین کتابفروشی زمین» به «بزرگترین فروشگاه زمین» تغییر دهد. کارشناسان این کار او را به اشتباه بازاریابی خواندند، اما برخی دیگر این استراتژی را بسیار هوشمندانه تلقی کردند. او در هر گسترشی که در تجارت خود میداد، شش محور را مطرح میکرد:« نیاز مشتری، مالکیت، زمانشناسی، صرفهجویی، بلندنظری، و نوآوری». او میگوید که« ما بزرگترین شرکت مشتریمحور هستیم. جایی که مردم میتوانند بیایند و هر چیز آنلاینی را بخرند.» آمازون در این هنگام، سیدیهای موسیقی، ویدئو، اسباببازی، لوازم الکترونیکی و... به بازار خود افزود. وقتی حباب اینترنت ترکید، آمازون در حال ساختاردهی دوباره خود بود و زمانی که بسیاری از «داتکام»ها محو شدند، آمازون به شدت سود میداد.
صفحه 45/رازهای بزرگ آمازون/علی محمد آقازمانی/انتشارات ناقوس/ چاپ اول/ سال 1392/164 صفحه/7500تومان
نظر شما