چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
«علوم اجتماعی» بر پله دوم کتاب‌های هفته گذشته قرار گرفت

هفته گذشته یک هزار و 108 عنوان کتاب با موضوع‌های مختلف راهی بازار نشر شده است که 166 عنوان از این آثار به حوزه «علوم اجتماعی» مربوط می‌‌شود. این حوزه بعد از حوزه «کودک و نوجوان» بیشترین تعداد کتاب‌های هفته گذشته را به خود اختصاص داده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بر اساس گزارش «آماری هفته» بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از شنبه (هشت تیر) تا چهارشنبه (12 تیر) یک هزار و 108 عنوان کتاب در بانک اطلاعات خانه کتاب ثبت شده‌ و بیشترین تعداد کتاب‌ها به ترتیب در موضوع کودک و نوجوان و سپس علوم اجتماعی بوده است. پس از آن به ترتیب موضوع‌های علوم عملی، دین، ادبیات و سایر موضوع‌ها قرار دارند.

‌از میان 166 عنوان کتاب حوزه علوم اجتماعی، 143 عنوان در شمار تالیفات و 23 اثر در زمينه ترجمه بود. همچنین 143 عنوان اثر در تهران و 23 عنوان اثر در شهرستان‌ها به چاپ رسیده‌اند.

از مجموع کتاب‌های حوزه علوم اجتماعی، 177 عنوان چاپ نخست و 49 عنوان تجدیدچاپ شدند. متوسط شمارگان این آثار نيز یک هزار و 938 نسخه و متوسط صفحه‌های آن‌ها 220 صفحه گزارش شده است.

شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی هفته گذشته بیانگر این مطلب است که کتاب «قانون مجازات اسلامی» با 105 مرتبه، بیشترین نوبت چاپ را به خود اختصاص داده است. این اثر از سوی انتشارات دیدار در 392 صفحه با شمارگان پنج هزار نسخه و به بهای شش هزار و 500 تومان راهی بازار نشر شده است. 

هفته گذشته 348 ناشر به تولید کتاب پرداخته‌اند. از مولفان آثار این هفته 162 نفر از بانوان و 670 نفر از آقایان بودند.

همچنین آقایان بیشترین تعداد مترجمان (150 نفر) هفته گذشته را تشکیل می‌دهند. تعداد بانوان مترجم نیز 66 نفر بوده است. تعداد کتاب‌های بدون قیمت این هفته 73 عنوان و کتاب‌های افست 16 عنوان گزارش شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط