جهانگیری در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: طرح امانی کتاب چیترا از پنج سال پیش با طرح ابتکاری امانت کتاب به صورت رایگان با ایجاد 300 پایگاه در محلهای پر تردد کشور آغاز شد و اینجانب با ارایه طرح فروش مویرگی کتاب در همایش امتنان که در استان فارس برگزار شد، توانستم برای سومین بار در این استان به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شوم.
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل بازار کتاب در ایران نبودن حلقههای ارتباطی است تا آثار مکتوب را از محل تولید به دست مخاطبان برساند، اظهار کرد: شرکت چیترا با شناسایی جامعه هدف کتابهای منتشر شده یا لوحهای فشردهای که از سوی ناشران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی به دست نمایندگانش در استانها میرسد، اقدام به توزیع میکند.
مدیر عامل شرکت چیترا با اشاره به اینکه بسیاری از ناشران نخست کتاب را منتشر میکنند سپس به دنبال مخاطب و جامعه هدف میروند، اظهار کرد: ناشران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی در بخش کتاب و لوحهای فشرده باید با توجه به جامعه هدف و نحوه ارتباط با مخاطبان، به تولید انبوه آثار بپردازند.
وی با اشاره به این که شرکت طرح امانی کتاب چیترا از طریق دفاتر نمایندگی و تیمهای کارشناسی، آثار مکتوب و دیجیتالی را کارشناسی میکند، اظهار کرد: این شرکت بر اساس طرح مویرگی فروش، ابتدا جامعه هدف کتابها و لوحهای فشرده تحویل داده شده را شناسایی میکند و سپس نحوه ارتباط با مخاطبان و چگونگی دسترسی آنها به این آثار، مورد بررسی قرار می گیرد.
جهانگیری اظهار کرد: اولویت اجرای این طرح در استانها و به ویژه مناطق محروم جنوب و جنوب شرق کشور است و این طرح تا کنون در استانهای گرگان، مازندران، کرمانشاه، فارس و بوشهر در حال انجام است اما تا پایان سال در کل کشور اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت چیترا درباره اولویت توزیع کتاب از سوی این شرکت عنوان کرد: این شرکت آثار مکتوب را از طریق ناشران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی دریافت میکند و بدون در نظرگرفتن موضوع و قضاوت درباره محتوا، نسبت به توزیع آثار در کشور اقدام میکند.
شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
نظر شما