کتاب «اصول و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان (ارباب رجوع)» بهقلم احمد بنار تلاش دارد مفهوم و اصول و ادبیات مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانها را برای آشنایی مدیران معرفی کند._
فصل نخست به تاریخچه ظهور و پیدایش مفهوم مدیریت ارتباط با مشتریان اختصاص دارد. در این فصل مراحل تکامل مدیریت ارتباط با مشتری به خواننده معرفی شده است.
در فصل دوم کتاب به مباحث مختلف مدیریت ارتباط با مشتری در مفاهیم مختلفی همچون «راهبرد کسب و کار، مدیریت موفق ارتباطات سازمانی، تلاش برای جذب و حفظ مشتریان و یک راهبرد تجاری دوسویه» پرداخته شده است.
بحث محوری فصل سوم در ارتباط با موضوع «اهداف سازمانها و شرکتها از پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتریان» است. در این فصل به مباحثی نظیر «کمک به سازمان برای استفاده از تکنولوژی، افزایش سود و درآمد سازمان، کاهش هزینههای سازمان و مشتری و افزایش رضایت مشتری» اشاره شده است.
در فصل چهارم «مزایا و منافع پیادهسازی پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری» بررسی شده است. از جمله این مزایا میتوان «افزایش و بهبود سود و درآمدهای سازمانی، کاهش هزینههای سازمانی در بخشهای مختلف و افزایش منافع مالی و اطلاعاتی مناسب برای سازمان» را نام برد.
فصل پنجم کتاب به بحث درباره «چالشهای پیادهسازی پروژههای مدیریت ارتباط با مشتریان» پرداخته و در این ارتباط مواردی همچون «مشکلات فرهنگی، سیستمی و تفکر نامناسب، عدم وجود استراتژیهای مناسب در سازمان و هزینههای اجرا و پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتریان» را مطرح میکند.
در فصل ششم «فاکتورهای اساسی موثر بر موفقیت اجرای پروژههای مدیریت ارتباط با مشتریان» معرفی شده و فصل هفتم کتاب به بررسی «مراحل اجرا و پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتریان» پرداخته است.
در فصلهای هشتم تا دهم کتاب بحث محوری پیرامون «تاثیرات پیادهسازی و اجرای مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمانها، جایگاه و نقش فناوری اطلاعات و ابزارهای الکترونیکی در پیادهسازی فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان» و «مشتریمداری و نقش آن در اجرای پروژههای مدیریت ارتباط با مشتریان» است.
در فصل پایانی نیز «فاکتورهای اساسی موثر در شکست پروژههای مدیریت ارتباط با مشتریان» مطرح شده است.
نخستین چاپ کتاب «اصول و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان (ارباب رجوع)» با شمارگان یکهزار نسخه در 96 صفحه به بهای شش هزار تومان از سوی انتشارات ناقوس منتشر شده است.
نظر شما