چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
ديدار عضو  آکادمی کردی اقلیم کردستان عراق از کتابخانه مجلس

نجات عبدالله، دبیر آکادمی کردی اقلیم کردستان و دکتر «مصدق توی»، عضو وابسته این آکادمی دوشنبه 31 تیر ماه از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ديدار کرد.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در این جلسه که در دفتر محمد رجبی برگزار شد، گفت‌وگو‌هایی در زمینه تبادل نسخه‌های خطی و اسناد ایران و کردستان ایران انجام شد که طی آن مقرر شد نسخ خطی و اسنادی مربوط به کردستان ایران، برای کتابخانه مجلس ارسال شود.

همچنین مقرر شد که روسای دو مرکز به‌طور متقابل از کتابخانه مجلس و دفتر آکادمی اربیل دیدن کنند و از نزدیک با فعالیت‌های این مراکز آشنا شوند. 

براساس توافق‌های طرفین قرار بر آن شد تا تفاهمنامه‌ای میان دو مقام کتابخانه مجلس و آکادمی کردی اقلیم کردستان منعقد شود و همکاری‌های میان این دو مرکز افزایش یابد. 

در این دیدار «نجات عبدالله» و «مصدق توی» از بخش‌های گوناگون کتابخانه مانند نسخ خطی، اسناد و بخش دیجیتال‌سازی بازدید کردند. 

کتابخانه مجلس ظرف چهار سال گذشته منابع بسیاری را به زبان کردی از کردستان عراق و ایران خریداری کرده و به گنجینه منابع غنی خود افزوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط