دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
پروین: مطالعه نهج‌البلاغه به ورزشکاران کمک زیادی می‌کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و بازیکن به یادماندنی تاریخ فوتبال ایران با اشاره به این‌که ورزشکاران متدین کشورمان همه کارهایشان را با نام امیرالمومنین حضرت علی (ع) آغاز می‌کنند، مطالعه نهج‌البلاغه را برای ورزشکاران مسلمان ضروری دانست.-

علی پروین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: به یقین مطالعه متون مذهبی در کنار قرآن کریم، نقش موثری در بالا بردن روحیه ورزشکاران برای حضور در عرصه‌های ورزشی دارد. اکثر ورزشکاران متدین در بدو ورود به میادین ورزشی، نام مبارک امیرالمومنین (ع) را بر زبانشان جاری می‌کنند و چه خوب است با کلام و سیرت آن حضرت(ع) هم به واسطه مطالعه نهج‌البلاغه آشنا شوند.

پروین در پاسخ به این پرسش که «چرا با وجود این‌که چند سال پیش بحث انتشار زندگینامه شما مطرح بود، این کتاب هنوز منتشر نشده است؟» توضیح داد: حدود 15 ناشر تاکنون با من برای انتشار زندگینامه‌ام مذاکره کرده‌اند اما راستش را بخواهید، من روی این مساله حساسیت زیادی دارم و نمی‌خواهم زندگینامه‌ام طوری تنظیم و منتشر شود که بعدها از انتشارش پشیمان شوم.

وی افزود: من معتقدم زندگی یک ورزشکار باید بدون هیچ‌گونه تغییری نوشته شود اما هنوز ناشری که اعتمادم را برای این کار جلب کند، پیدا نکرده‌ام. با وجود این،‌ در صورتی که ناشر خوب و معتمدی به سراغم بیاید، برای انتشار خاطرات و زندگینامه دست رد به سینه‌اش نخواهم زد.

علی پروین متولد 1325 در تهران، بازیکن،‌ مربی و کاپیتان سال‌های دور فوتبال کشورمان است. وی هنگامی که تیم ملی  کشورمان سال 1978 برای نخستین بار به جام جهانی فوتبال راه یافت، به عنوان کاپیتان تیم ایران را در آرژانتین همراهی کرد. پروین در زمینه مربیگری هم کارنامه درخشانی دارد، وی پرافتخارترین مربی تاریخ پرسپولیس و ایران است که قهرمانی مسابقات آسیایی پکن 1990 همراه تیم ملی ایران را هم در کارنامه‌اش دارد. علی پروین از سوی هواداران باشگاه پرسپولیس ملقب به «سلطان علی پروین» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط