شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
همراه با آقا مجتبی تهرانی در «سلوک عاشورایی»

موسسه فرهنگی پژوهشی مصابیح‌الهدی، ناشر آثار آیت‌آلله آقا مجتبی تهرانی(ره) اقدام به انتشار مجموعه‌ای 10 جلدی با عنوان «سلوک عاشورایی» کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با عنوان‌های تعاون‌ ‌و همکاری، امر به معروف و نهی از منکر، هجرت و مجاهدت، دین ودین‌داری، استقامت و پایداری، حق‌ و ‌باطل، عزت ‌و ذلت، غیرت دینی، بینش ‌و نگرش و شرح خطبه منی، اقدام به تحلیل واقعه عاشورا کرده است. 

آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از مراجع تقلید و شاگردان مکتب فقهی، فلسفی، اخلاقی وعرفانی حضرت امام خمینی(ره) بودند. وی هر سال در دهه اول ماه محرم به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت سید‌الشهدا(ع) و ابعاد واقعه عاشوارا می‌پرداخت. 

از ویژگی‌های بارز کلام آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در مباحث عاشورایی، پرداختن ریشه‌ای به حرکت تاریخی و تاریخ ساز امام حسین(ع)است. این نگاه تاریخی واقعه عاشورا را به ریشه‌‌های اسلام ناب محمدی پیوند می‌‌زند و آن را در امتداد بعثت رسول مکرم اسلام(ص) به‌‌عنوان عامل حفظ و استمرار اسلام قرار می‌دهد. 

در طول این مباحث، آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی تلاش کرده‌ است تا با اشاره به کلام امام حسین(ع) در واقعه عاشورا مبانی متعددی از ابعاد این قیام را برای ارایه ساختاری غنی از عمق واقعه عاشورا بیان کنند. 

مجموعه 10 جلدی «سلوک عاشورایی» با شمارگان 75 هزار نسخه، در هزار و 200 صفحه و به قیمت 547 هزار ریال از سوی موسسه فرهنگی مصابیح‌الهدی منتشر شده است. 

خبرنگار: زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط