چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
نشریه «چاپ و نشر» به پله صد و سوم رسید

صد و سومین ماهنامه «چاپ و نشر» با نگاهي به موضوع معافیت ناشران، کتابفروشان و نامه اتحادیه ناشران و کتابفروشان به رییس جمهوری منتخب منتشر شد. در این نشریه گزارش‌های ویژه‌ای از بازار کاغذ و وضعیت شهرک‌های چاپ و نشر کشور ارایه شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در جدیدترین شماره ماهنامه «چاپ و نشر» نامه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به رییس جمهوری منتخب آورده شده است، در این نامه ضمن تبریک به دلیل انتخاب شایسته حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی توسط ملت ایران برخی از انتظارات و خواسته‌های اهالی نشر به وی بیان شده است. 

اجرای اصل 44 قانون اساسی، قانونمند کردن فضای نشر کشور، بالابردن سرانه مطالعه، مساله کاغذ و حقوق مالکیت فکری پنج محور اصلی مشکلات حال حاضر نشر است که در این نامه به اطلاع رییس جمهوری رسیده است. 

در بخش دیگر این نشریه به صحبت‌های علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان پرداخته شده است. 

اسماعیلی با اشاره به معافیت قطعی ناشران و کتابفروشان می‌گوید: «مساله معافیت کتابفروشان از پرداخت مالیات سال‌هاست که در مجامع مختلف مطرح بود اما گاهی محقق و در برخی موارد متوقف شده است.» 

وی درباره نحوه نهایی شدن این موضوع می‌افزاید: «در جلسه‌ای که با رییس جمهوری سابق داشتیم معافیت کتابفروشان از پرداخت مالیات به تایید ریاست جمهوری سابق و متعاقب آن در جلسه‌ای که با رییس کل سازمان امور مالیاتی داشتیم رسید و از سوی سازمان مالیاتی کشور نهادینه شد.»

در اين نشريه اخبار متنوعي درباره دنيای صنعت چاپ مانند ضیافت افطار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، دستور جدید شورای سیاستگذاری صنعت چاپ، دیدار هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با مدیرکل دفتر امور چاپ، تاسیس اتحادیه چاپخانه‌داران لرستان و وضعیت دوازدهمین دوره مسابقات چاپ منتشر شده است. 

این شماره از نشریه «چاپ و نشر» با گزارش‌های متنوعی همراه است، پنج عنوان گزارش متنوع با عناوین «خیریه معلولان محبان صادق(ع)، «پاساژ تهران کاغذ»، «اعلام فروش و سود بی‌سابقه در مجمع عمومی شرکت تعاونی چاپخانه‌داران»، «هنرستان صنعت چاپ» و «راه بی پایان شهرک‌های چاپ» در این شماره منتشر شده است. 

معرفی مسعود روغنیان، پیشکسوت صنعت چاپ و صحافی نیز یکی دیگر از مطالب این نشریه به شمار می‌آید که در بخش چهره‌های ماندگار آورده شده است. 

شماره 103 «ماهنامه چاپ و نشر» به صاحب امتيازي و سردبیری احمد سمیعی و مدیر مسوولی ابراهیم احمدزاده در 150 صفحه و بهای پنج هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها