به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شورای نویسندگان این اثر، با مد نظر قرار دادن فقدان یک الگوی مدیریتی به منظور هدایت سازمانها و صنایع در جهت تداوم کسب و کار و ارایه خدمات و محصولات، به خصوص خدمات مورد نیاز به مشتریان در کشور، به نگارش این کتاب پرداختند.
امروزه گسترش روز افزون صنایع کوچک و بزرگ و تلفیق آنها با فناوریهای نوین از جمله فناوری اطلاعات سبب شده تا کلیه خدمات و محصولات در بالاترین سطح کیفی و در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسد. این امر موجب افزایش سطح رضایت و توقع مشتریان شده و صنایع بزرگ و کوچک را نیازمند تداوم فرایندهای کسب و کار و دریافت خدمات با کمترین وقفه کرده است.
«استاندارهای مديریت تداوم کسب و کار» راهکارها، فرآیندها و ساختارهایی از قبیل تجزیه و تحلیل، تحلیل و ارزیابی ریسکها و واکنش در برابر حوادث را به مخاطب پیشنهاد میکند.
این کتاب از دو بخش «دستورالعمل اجرایی» و «مشخصات» تشکیل شده است. نخستین بخش کتاب شامل 10 فصل با عناوین «هدف و دامنه کاربرد»، «اصطلاحات و تعاریف»، «بررسی مدیریت تداوم کسب و کار»، «خط مشی مدیریت تداوم کسب و کار»، «مدیریت برنامه تداوم کسب و کار»، «شناخت سازمان»، «تعیین راهبرد تداوم کسب و کار»، «توسعه و پیاده سازی واکنش مدیریت تداوم کسب و کار»، «تمرین، نگهداری و بازنگری طرح مدیریت کسب و کار» و «نهادینه کردن مدیریت تداوم کسب و کار در فرهنگ سازمان» است.
«هدف و دامنه کابرد»، «اصطلاحات و تعاریف»، «طراحی سیستم مدیریت تداوم کسب و کار»، «پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت تداوم کسب و کار»، «پایش و بازنگری سیستم مدیریت تداوم کسب و کار» و «نگهداری و بهبود سیستم مدیریت تداوم کسب و کار» عناوین فصلهای دومین بخش این کتاب را تشکیل میدهند.
نخستین چاپ کتاب «استاندارد مدیریت تداوم کسب و کار» با شمارگان هزار نسخه در 118 صفحه و به بهای 36 هزار ریال منتشر شد.
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
نظر شما