یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
درگی: من معلم بازاریابی‌ام و دانشجوی همیشگی بازار

پرویز درگی مولف و مترجم 23 اثر در حوزه بازاریابی، درباره فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود گفت: من معلم بازاریابی و دانشجوی همیشگی بازار هستم، درس می‌دهم و یاد می‌گیرم، مشاوره می‌دهم و می‌نویسم.-

پرویز درگی، مشاور بازاریابی و نگارنده 19 اثر تالیفی و چهار اثر ترجمه‌ای در حوزه بازاریابی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب‌ «دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی» گفت: این کتاب پر از مثال‌های بازار در ارتباط با خریداران، فروشندگان و مردم عادی است و درس‌های گرانبهایی برای آن‌ها که می‌خواهند در بازار رقابت هوشمندانه از فرصت‌های کسب‌و‌کار بهره‌مند شوند، ارایه می‌دهد. 

وی ادامه داد: این اثر در واقع کتابی است دلی؛ کتابی که سعی دارد به دور از حاشیه‌ها و پیرایه‌ها با اهالی بازاریابی سخن بگوید. ساده‌سازی و ساده‌نویسی جوهره‌ تدوین و نگارش کتاب‌های من است. با وجود این در این کتاب احساس و عاطفه نیز چاشنی درس‌های بازاریابی است و تاکنون سه عنوان کتاب از این مجموعه با نام‌های «دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی»، «یادداشتهای معلم بازاریابی» و «دل‌نکته‌های معلم بازاریابی» منتشر شده است.

درگی افزود: در کتاب «دل‌گفته‌ها و دل‌‌نوشته‌‌های معلم بازاریابی» افزون بر آن‌که دانش و تجربه‌ام را آسان، روان و ساده تقدیم خوانندگان کرده‌ام، از فراز و نشیب زندگی‌ام نیز گفته‌ام؛ این‌که چطور ویزیتور شدم، چگونه از رشته‌های مهندسی به دنیای بازاریابی گرایش پیدا کردم، چه شد که در اولین تجربه فروشندگی‌ام، مورد ضرب و شتم مغازه‌‌‌دار و کارگرانش قرار گرفتم و آموختم که وقتی به بازار می‌رویم، می‌رویم که تعامل کنیم و نه تقابل و بسیاری درس‌های دیگر که هنوز هم وامدار آن هستم.

این مدرس و مشاور بازاریابی درباره مجموعه کتاب‌های «چهل گفتار» اظهار کرد: «چهل گفتار» روی دیگر سکه است. در اینجا غرض اصلی آن بود تا در سایه‌ دانایی، مهارت‌های مدیران و اهالی بازاریابی افزون شود. در این کتاب نیز همچنان عنصر احساس و عاطفه در واژه‌ها دیده می‌شود اما کمرنگ‌تر از کتاب «دل‌گفته‌‌ها و دل‌نوشته‌‌های معلم بازاریابی» است. 

وی افزود: هدف اصلی من از نگاشتن این کتاب، کنار آمدن با عصر دیجیتالیسم است که گریزی از آن نیست. در این عصر  خواننده حوصله‌ زیادی ندارد. به ویژه مدیران با انبوهی از مشغله‌ها روبه‌رو بوده اما با این همه، بیش از هر زمان دیگری نیاز به  آموختن دارند تا بتوانند فضای رقابتی کسب‌و‌کارشان را پایدار و پرسود نگه دارند. به کوتاه سخن، پیچیدگی و تنوع علوم یک واقعیت غیرقابل انکار است و  به سهم خود، وظیفه داشتم تا آن‌چه را که می‌دانم در قالبی نرم، ساده، و البته کاربردی تقدیم اهالی بازاریابی کنم که حاصل آن همین مجموعه کتاب‌های پنج‌گانه‌ی «چهل گفتار» شد که تاکنون یک جلد آن روانه بازار کتاب شده است.
 
درگی ادامه داد: مطالعات بین‌رشته‌ای و  در نظر گرفتن آموخته‌های دانشگاه علم و دانشگاه بازار دونکته‌ای است که در این مجموعه و سایر کتاب‌هایم جدی گرفته شده است. امروزه تلاطم و آشفتگی بازارها، بنیان شرکت‌های با سابقه را نیز در هم می‌کوبد، ابزار مدیران پر‌توان دیروز، صلابت گذشته را ندارد و به همین دلیل برای حضور در بازارهای امروزین، ناگریزید مطالعات بین‌رشته‌ای و دانش و تجربه را پشتوانه‌ی فعالیت‌های بازاریابی کنند.

وی همچنین با اشاره به منبع کتاب‌های خود گفت: این کتاب‌ها، یکباره نوشته نشده است. موضوع از این قرار است که وبلاگی  با نام روزنوشته‌های معلم بازاریابی دارم. هر روز در این وبلاگ، یک متن را برای اهالی بازاریابی به اشتراک می‌گذارم که به رایگان قابل دسترسی است. هر از چندی که فرصت ‌کنم، این نوشته‌ها رادر قالبی جدید تدوین و با عنوان تازه‌ای در قامت کتاب منتشر می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها