یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
نمایشگاه مروری بر آثار مکتب سقاخانه با دبیری حسینی

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «مروری بر آثار مکتب سقاخانه» با دبیری مهدی حسینی، سه‌شنبه 29 مرداد در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. نوفرستی، مدیر روابط عمومی این موزه، از انتشار کتاب مجموعه آثار این نمایشگاه در زمان برپایی آن خبر داد.-

حسین نوفرستی، مدیر روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه «مروری بر آثار مکتب سقاخانه» سه‌شنبه 29 مرداد ماه از ساعت 17 با حضور مقامات فرهنگی، هنری، مسوولان، استادان و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. 

وی افزود: مهدی حسینی دبیر این نمایشگاه است و در مراسم افتتاحیه بروشوری مفصل در توضیح این نمایشگاه و مکتب سقاخانه در میان مخاطبان توزیع خواهد شد. 

نوفرستی در پایان گفت: به مانند دیگر نمایشگاه‌های اختصاصی برگزار شده در موزه هنرهای معاصر تهران، کتاب مجموعه آثار این نمایشگاه نیز منتشر خواهد شد. تمام سعی و تلاش ما بر این است که این کتاب در روزهای برپایی نمایشگاه منتشر شود. 

آغاز کار مکتب سقاخانه را می‌توان با آثار حسین زنده‌رودی در نظر گرفت و در کنار آن به هنرمندان دیگری چون؛ رضا مافی، منصور قندریز، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی و پرویز تناولی نیز می‌توان اشاره کرد. در برخی از کتاب‌ها و منابع هنری در بخش تاریخ هنر معاصر ایران، ژازه طباطبایی و ناصر اویسی را نیز در گروه سقاخانه جای می‌دهند. 

این جریان هنری در دهه 1340 شمسی در ایران شکل گرفت. برای نخستین بار کریم امامی، مترجم و منتقد فقید حوزه هنر و ادبیات و نویسنده کتاب «از پست و بلند ترجمه» در توصیف آثار حسین زنده‌رودی نام «سقاخانه» را به کار برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها