یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
حضور شرکت «تویاپ» در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران

احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به ملاقات با مقامات شرکت‌ نمایشگاهی «تویاپ» گفت: در سفر به کشور ترکیه و در دیدار با خانم اِورِن بِگِس، مدیر اجرایی شرکت «تویاپ» مقرر شد که این شرکت آذرماه امسال از نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران دیدن کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شرکت «تویاپ» بزرگترین شرکت نمایشگاهی ترکیه است که مسوولیت برگزاری نمایشگاه‌های این کشور را به‌عهده دارد، نمایشگاه بین‌المللی بسته‌بندی استانبول از 12 تا 15 سپتامبر (21 تا 24 شهریورماه) در استانبول برگزار و از احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان و جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شد.

ابوالحسنی درباره نتایج این سفر گفت: نمایشگاه بسته‌بندی استانبول از سوی شرکت «تویاپ» و با همکاری شرکت «رد» انگلستان در چهار روز برگزار شد، در این سفر که به همراه جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان انجام شد موفق به دیدار و انجام مذاکرات با مقامات شرکت نمایشگاهی تویاپ شدیم. 

نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان ادامه داد: در این نشست با فعالیت‌های شرکت نمایشگاهی تویاپ آشنا شدیم و از پنج شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه دیدن کردیم. با مذاکرات انجام شده مقرر شد که مسوولیت فروش غرفه به شرکت‌های ترکی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران به عهده این شرکت باشد، همچنین شرکت تویاپ متعهد شد که بیش از یک‌هزار متر از نمایشگاه تهران به شرکت‌های ترکیه‌ای اختصاص داده شود. البته تمامی این مذاکرات در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال نهایی خواهد شد. 

وی با اشاره به فضای 10 هزار متری نمایشگاه بسته‌بندی استانبول گفت: در بررسی هزینه‌ها متوجه شدیم که قیمت غرفه‌های این نمایشگاه با نمایشگاه تهران تفاوتی ندارد و تقریبا برابر است. در تهران هزینه اجاره یک مترمربع، 240 یورو است که همین مقدار فضا در استانبول با هزینه 225 یورو عرضه می‌شود پس با توجه به حضور پرشور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، ما نیز می‌توانیم چنین نمایشگاه‌هایی را برگزار کنیم.

قائم مقام شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران با اشاره به نقش بخش خصوصی در اداره نمایشگاه‌ها اظهار کرد: اگر بخش خصوصی بتواند کار را در دست بگیرد قطعا موفق‌تر از بخش دولتی عمل خواهد کرد چراکه بحث سود و زیان به شرکت اختصاص دارد و تلاش برای کاهش ضرر و افزایش سوددهی بیشتر می‌شود. 

وی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی برای آن‌که بتوانند نمایشگاهی در سطح نمایشگاه‌های کشورهای اروپایی برگزار کنند باید از تجربیات آن‌ها بهره بگیرند و در برگزاری نمایشگاه‌ از آن‌ها کمک بگیرند. 

ابوالحسنی درباره نحوه حضور در نمایشگاه استانبول گفت: باتوجه به رایزنی‌های بین‌المللی اتحادیه لیتوگرافان و صحافان، شرکت تویاپ با ارسال نامه‌ای از این دو اتحادیه درخواست کرد تا با هزینه این شرکت در نمایشگاه حضور یابند و از جدیدترین محصولات این کشور بازدید کنند.

نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان درباره نحو برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: ساختار نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران دولتی است و زمان کافی برای راه‌اندازی کارگاه‌های چاپ وجود ندارد، بارها اعلام کردیم که حاضریم هزینه‌ای چند برابر بپردازیم که یک سالن را به مدت 10 روز به ما اختصاص بدهند تا بتوانیم چاپ را به شکلی عملی به مردم نشان دهیم اما تا به امروز موفق نبوده‌ایم.

وی در پایان اظهار کرد: اگر شرایط برگزاری به صورت کامل در اختیار ما بود، از شرکت‌های بزرگ دعوت می‌کردیم که به نمایشگاه بیایند و به‌دلیل بازده تبلیغاتی حضور چنین شرکت‌هایی، هزینه کمتری را از آن‌ها دریافت می‌کردیم تا اعتبار نمایشگاه بالا رود اما متاسفانه نمی‌توانیم چنین تصمیماتی بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط