یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
طرح ارایه کتاب در حوزه رسانه به کتابخانه‌های دانشکده‌های ایران

مصطفی اسدزاده، مدیریت ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات درباره اهمیت طرح ارایه کتاب‌های پژوهشگاه به کتابخانه دانشگاه‌ها گفت: 20 عنوان کتاب در این فهرست به حوزه رسانه و ارتباطات اختصاص دارد و این طرح می‌تواند برای رفع بخشی از نیاز دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات کشور موثر واقع شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مديريت ارتباطات پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با آغاز سال تحصيلي جديد فهرستي از كتاب‌هاي منتشر شده این مرکز پژوهشی را طي نامه‌اي با امضاي سرپرست معاونت پژوهشي پژوهشگاه به كتابخانه دانشگاه‌هاي كشور ارسال کرد. بر اساس اين نامه، پژوهشگاه اعلام آمادگي كرده است تا كتاب‌هاي منتشر شده پژوهشگاه را با تخفيف 10 درصد، در اختيار كتابخانه دانشگاه‌ها قرار دهد. 

اسدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ابراز امیدواری کرد با تهیه این کتاب‌ها، دسترسی دانشجویان، استادان و پژوهشگران دانشگاه‌ها برای تحقیقات انجام شده در حوزه پژوهش‌هاي فرهنگي تسهيل شود. 

مدیر ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات درباره اسامی دانشگاه‌هایی که فهرست کتاب‌ها به آن‌ها ارسال شد، اظهار کرد: ما به دانشگاه‌های تهران، امام صادق(ع)، الزهرا (س)، تربیت مدرس، تربیت معلم(خوارزمی)، شاهد، علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و دانشگاه‌های مطرح در شهرستان‌ها نظیر همدان، اصفهان و تبریز، درخواست خرید کتاب‌های منتشره پژوهشگاه را اعلام کردیم و منتظر پاسخ مسوولان این کتابخانه‌ها هستیم. 

این کارشناس پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات، فعالیت جدید پژوهشگاه را در آستانه فصل دانش و پژوهش شروع بسیار خوبی دانست و درباره اهمیت آن گفت: این فهرست کتاب‌ها از سوی پژوهشگاه برای دانشجویان علاقه‌مند و همچنین مسولان اجرایی دانشگاه‌ها به ویژه دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات کشور مفید است و می‌تواند با توجه به محدودیت ناشران دانشگاهی در شهرستان‌ها که در زمینه کتاب‌های رسانه و ارتباطات با کمبود مواجه‌اند مورد توجه قرار گیرد.  

طبق اطلاعات مندرج در وب‌سایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات فهرست ارسالی پژوهشگاه، کتاب‌های حوزه فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای را شامل می‌شود. تعداد این کتاب‌ها دربرگیرنده 65 عنوان است که از این تعداد 20 عنوان کتاب به حوزه ارتباطات، فرهنگ و رسانه اختصاص دارد. کتاب‌های مرتبط به رسانه‌ها مباحث سینما، تلویزیون، فضای مجازی و مطبوعات را در برمی‌گیرد. همچنین فصلنامه «فرهنگ ارتباطات» پژوهشگاه نیز جزو موارد ارسالی برای کتابخانه‌هاست.

کتاب‌های «ب‍ررسی‌ الگوی‌ اس‍تفاده‌ از م‍وسی‍قی‌ در بین‌ نوجوانان‌ و جوانان»،‌ «ب‍ررسی‌ س‍اخ‍ت‍ار و م‍ح‍ت‍وای‌ ب‍رن‍ام‍ه‌‌ه‍ای‌ ش‍بک‍ه‌ ت‍ل‍وی‍زی‍ون‍ی‌ م‍اه‍واره‌‌ای‌ ب‍ی‌ ب‍ی‌ س‍ی‌ ف‍ارس‍ی‌»، «ب‍ازن‍مایی‌ ای‍ران‌ و اس‍لام‌ در ه‍ال‍ی‍وود»، «پ‍ژوه‍ش‍ن‍امه‌ روابط عم‍ومی‌ ایران‌»، «کتاب‍شن‍اسی‌ رسانه»،‌ «گ‍ذرگ‍اه‌‍‌‌‌ه‍ای‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غات‌ ب‍ازرگانی»‌، «کودک انیمیشن و تلویزیون»، «رسانه‌های اجتماعی و ظرفیت‌ها»، «نقش رسانه‌ها در دین‌گزیری و دین‌پذیری»، «سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در هشت کشور فرا صنعتی»، «میزان و نحوه برجسته‌سازی مطالب هنری 10 روزنامه کثیرالانتشار در تابستان 1389» برخی عناوین فهرست ارسالی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات در حوزه رسانه و فرهنگ را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها