جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
تلفیقی از علم و هنر در کتاب آناتومی بدنسازی

کتاب «آناتومی بدنسازی» اثر «نیکلاس ایوانز» به عنوان راهنمای نهایی برای تمرینات قدرتی و بدنسازی از سوی نشر هیومن کنتیکس منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت هیومن کنتیکس، این کتاب شامل یک روش منحصر به‌فرد بدنسازی است که با نشان دادن عضلات هنگام عمل کردن و همچنین ارایه دستورالعمل گام به گام، جزییات روش مناسب برای انجام هر ورزش را به مخاطبش آموزش می‌دهد.

از  ویژگی‌های کتاب آناتومی بدنسازی این است که این اثر تصویری مجزای هر منطقه از بدن را ارایه می‌کند تا مشخص شود که میزان عملکرده هر بخش در جریان تمرینات ورزشی در چه حدی است.

در این اثر مکتوب 200 صفحه‌ای، پیکرتراشی خاصی از بدن وجود دارد، به نحوی که شاید کمتر فردی بتواند به آن حتی فکر کند. وجود تصاویر تمام رنگی، عکس‌های دقیق آناتومیک از تمرینات، همراه با دستورالعمل های گام به گام درباره چگونگی عملکرد آن‌ها، از کتاب آناتومی بدنسازی یک منبع ایده‌آل برای به دست آوردن جرم و تعریف ماهیچه های انسانی ساخته است.

تمرکز بر گروه‌های عضلانی اولیه و شانه‌ها، قفسه سینه، پشت، بازوها، پاها و شکم و همچنین هدف قرار دادن مناطق عضلانی، از دیگر ویژگی‌های این اثر مکتوب ورزشی است. همچنین شما با مطالعه این اثر می‌آموزید که چگونه با تغییر روش ورزش کردن، نیازهای مورد نظر خودتان را در این حوزه به دست بیاورید.

یکی از دلایل موفقیت این کتاب را می‌توان به حضور یک نویسنده خلاق در کنار یک هنرمند حوزه بدنسازی مربوط دانست. دکتر «نیک ایوانز» مقاله‌نویس نشریه بین‌المللی MuscleMag و جراح ارتوپدی و یک هنرمند با استعداد حوزه بدنسازی به نام «بیل هامیلتون» کتاب آناتومی بدنسازی آموزش را به یک راهنمای کامل برای بدنسازان و مربیان رشته‌های قدرتی تبدیل کرده است. دکتر نیک اوانز، جراح ارتوپد و متخصص در طب ورزشی است و رتبه‌ای بسیار مورد توجه در تمرینات قدرتی و تغذیه دارد. او همچنین  متخصص در آناتومی اسکلتی عضلانی است و ماهانه ستون «پرسش از دکتر» را برای نشریه بین‌المللی MuscleMag می‌نویسد.

درباره تصویرگر این کتاب به نام «ویلیام پی.همیلتون» هم باید گفت که وی یک تصویرگر پزشکی با آموخته‌های تشریحی گسترده و 30 سال تجربه است. حرکت‌شناسی در توسعه عضلانی، تناسب‌اندام RX برای زنان و مردان، ارایه مقاله‌های تصویری برای مجله‌ از جمله مهارت‌های اوست. علاوه بر این، همیلتون دارای بیش از 40 سال تجربه در رشته‌های وزنه‌برداری و بدنسازی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد از رشته تصویربرداری پزشکی از دانشگاه ایالتی اوهایو است و عضو فعال انجمن پزشکی تصویرگران، هنرمندان گرافیک انجمن صنفی و عضو صنف تصویرگران علوم طبیعی به شمار می‌آید.

کتاب آناتومی بدنسازی از شش فصل تشکیل شده است و بخش‌های شانه، قفسه سینه، پشت، دست‌ها، پاها و شکم را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط