شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
تفاهمنامه‌ای برای تولید مکتوبات ورزشی ـ پزشکی

بر اساس تفاهمنامه امضاشده میان پژوهشکده طب ورزشی با مرکز تحقیقات عروق و اندوواسکولار، انجام طرح‌های پژوهشی و تولید و انتشار مکتوبات علمی منسجم‌تر و پویاتر از گذشته صورت خواهد گرفت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پژوهشکده طب ورزشی که زیرمجموعه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، به تازگی تفاهمنامه همکاری را با مرکز تحقیقات عروق و اندوواسکولار(vascular rehabilitation) به امضا رسانده است که بر اساس آن، انتظار می‌رود انجام طرح‌های پژوهشی و در نتیجه، تولید و انتشار کتاب‌های ورزشی ـ پزشکی روند برنامه‌ریزی شده و منظمی به خود بگیرد.

برگزاری تورهای تحقیقاتی دانشجویی،  انجام طرح‌های مشترک پژوهشی، کاربردی ـ توسعه‌ای و تبادل تجربیات پژوهشی طرح‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه و طرح‌های تحقیقاتی برای تولید محصول علمی از جمله کتاب و همچنین ثبت اختراع، از جمله پیامدهای امضای این تفاهمنامه خواهد بود.

در واقع، این تفاهمنامه همکاری به منظور بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان پژوهشکده طب ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شده است.

جلسه امضای این تفاهمنامه با حضور دکتر «مهدی طالب‌پور» رییس پژوهشگاه، دکتر «سعید نقیبی» سرپرست پژوهشکده طب ورزشی و دکتر «علیرضا آقا بابا» سرپرست ارتباط با جامعه از پژوهشگاه تربیت بدنی و دکتر «حسن راوری» رییس مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر «محمدهادی سعید مدقق» و دکتر«غلامحسین کاظم‌زاده» فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیات موسس مرکز تحقیقات جراحی و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پژوهشگاه تربیت بدنی برگزار شد.

این تفاهمنامه در جریان برگزاری جلسات مشترک میان اعضای هیات علمی و مدیریت طب ورزشی پژوهشگاه و مرکز تحقیقات عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین شده بود.

به موجب یکی از بندهای این تفاهمنامه، مقرر شد دوطرف برای راه‌اندازی رشته دکترای تخصصی نوتوانی عروق(vascular rehabilitation) با سرفصل‌های مشترک میان متخصصان حوزه بالینی عروق و حوزه علوم ورزشی و گرفتن مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این رشته تخصصی اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط