دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
«دختر شینا» سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را ارایه می‌کند

هشتمین چاپ کتاب «دختر شینا» به کوشش حوزه هنری استان همدان از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شد. بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده این کتاب گفت: در این اثر کوشیدم سبک زنگی ایرانی ـ اسلامی را به عنوان الگو برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان ارایه کنم.-

ضرابی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی كنعان، همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان را روایت می‌کند.

وی با بیان این‌که سردار شهید ستار ابراهیمی در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده است، گفت: قدم‌خیر محمدی كنعان بسیار جوان بود که همسرش به شهادت رسید. وی پَس از آن، با وجود پنج فرزند ازدواج نكرد و با متحمل شدن سختی‌های فراوان، به نحو احسن فرزندانش را بزرگ کرد.

نویسنده کتاب «دختر شینا» در پاسخ به این سوال که «چرا این اثر از زمان نخستین نوبت چاپ، با استقبال زیاد جوان‌ها مواجه شده است؟» گفت: به نظرم کتاب‌هایی که زندگی مشترک رزمنده‌ها و سرداران جنگ با همسرانشان را روایت می‌کنند، به‌ندرت به جزییات زندگی آن‌ها می‌پردازند و اغلب به نیمه پنهان زندگی آن‌ها اشاره ندارند. به همین دلیل کوشیدم در اثر «دختر شینا» زندگی خصوصی قدم‌خیر محمدی كنعان با سردار شهید ستار ابراهیمی را بیان کنم.

وی با اشاره به اهداف تالیف کتاب «دختر شینا» گفت: همواره احساس می‌کردم نسل جوان بسیار به آگاهی از چگونگی و کیفیت زندگی مشترک رزمندگان با همسرانشان علاقه‌مند هستند. این نسل به دانستن این موضوع که رزمندگان چگونه با وجود متاهل بودن و داشتن عشق و علاقه فراوان به همسر و فرزندانشان به جبهه می‌رفتند، علاقه‌مند هستند. آن‌ها دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا رزمندگان و ایثارگران، جنگ ونبرد با دشمن را همواره در اولویتِ کارهای خود قرار می‌دادند و در این راستا همسرانشان با وجود سختی‌های زیاد، آن‌ها را حمایت می‌کردند.

ضرابی‌زاده اظهار کرد: وقتی نخستین چاپ کتاب «دختر شینا» منتشر و با استقبال زیاد عموم به‌ویژه نسل جوان مواجه شد، متوجه شدم که همگان تشنه دانستن این‌گونه مسایل هستند. در این راستا و بَعد از چاپ نخستِ آن، افراد متعددی با من درباره این اثر صحبت کردند و به ارایه دیدگاه‌های خود پرداختند.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که «آیا بر اساس معیارها و ملاک‌های ویژه‌ای، از میان زندگی رزمندگان مختلف، دست به مکتوب کردن زندگی مشترک قدم‌خیر محمدی كنعان با همسر شهیدش زدید؟» پیش از نگارش اثر در حوزه دفاع مقدس، هدفم را که پرداختن به زندگی خصوصی رزمندگان با همسرانشان با بیان جزییات بود، مشخص کرده بودم. در این میان اسم سردار شهید ستار ابراهیمی را بارها در استان همدان شنیده بودم در نتیجه وقتی وارد جریان‌ زندگی این شهید با همسرش شدم دریافتم که به صورت کاملا اتفاقی، زندگی زوجی را انتخاب کرده‌ام که سرشار از عشق و علاقه بود اما با این وجود، جنگ در زندگی آن‌ها حرف نخست را می‌زد.

وی با اشاره به ویژگی بارز کتاب «دختر شینا» گفت: این اثر می‌کوشد زندگی مشترک سرشار از عشق و علاقه یک زوج را که اهداف و اعتقادات مشترک نیز داشتند، بیان کند. این عشق و علاقه به حدی بود که گِره‌هایی را در زندگی آن‌ها به وجود آورده بود؛ به‌گونه‌ای که این گِره‌ها حتی بَعد از شهادت سردار شهید ستار ابراهیمی گسسته نشدند. این کتاب، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را به عنوان الگو در اختیار علاقه‌مندان به‌ویژه نسل جوان قرار می‌دهد.

چاپ هشتم کتاب «دختر شینا» با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، 264 صفحه در قطع رقعی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط