پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
انتخاب 2 اثر برگزیده برای بخش هنر عمومی

سرگروه هیات داوران گروه هنر عمومی دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد، از انتخاب دو اثر برگزیده برای معرفی در این جشنواره خبر داد.-

کاوه تیموری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: روند داوری آثار منتخب برای شرکت در جشنواره به گونه‌ای است که در ابتدا دو پرسشنامه 120 امتیازی و 80 امتیازی تهیه و در اختیار داوران قرار داده می‌شود. در این پرسشنامه هم نکات محتوایی و هم نکات ظاهری یک کتاب ساماندهی شده و هر اثر متناسب با ارزش و کیفیت آن نمره‌دهی می‌شود. 

وی ادامه داد: طبق سیاست‌های جشنواره داوران با استناد به معیارهای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کتابی را که در چارچوب سیاست‌های سازمان قرار دارد، به عنوان اثر برگزیده معرفی می‌کنند. 

سردبیر رشد آموزش هنر، تعداد آثار بخش هنر عمومی را 20 اثر عنوان کرد و گفت: این 20 کتاب توسط تیم داوری مورد ارزیابی قرار گرفتند و در این میان، چهار کتاب برای رقابت نهایی انتخاب شدند. 

تیموری افزود: در میان این 20 کتاب، دو اثر فراگیر و جامع، امتیاز بالاتری را کسب کردند و داوران نیز به اتفاق بر ارزش محتوایی و ظاهری آن‌ها صحه گذاشتند و با صحبت‌های صورت گرفته با شورای سیاستگذاری جشنواره قرار بر این شد که هر دو کتاب به عنوان اثر برگزیده به جامعه علمی و آموزشی کشور معرفی شوند.
 
نویسنده کتاب «هنر خوشنویسی در مدرسه» در توضیح مولفه‌های کتاب آموزشی معیار بیان کرد: کتاب آموزشی معیار باید به مثابه حلقه‌ای باشد که به حلقه اصلی که همان کتاب درسی است، به راحتی وصل شود. همچنین لازم است برای معلمی که می‌خواهد روش تدریس فعال را به کار بگیرد، منبع الهام باشد به گونه‌ای که احساس کند در مواقع تدریس بال پروازی پیدا کرده و توانمندتر از گذشته می‌تواند تدریس کند. 

وی ادامه داد: به همان نسبت نیز باید برای مخاطبان که قشر دانش‌آموز را تشکیل می‌دهند، تاثیر گذار باشد به گونه‌ای که برای کلاس هنر لحظه شماری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها