دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
خانه‌های خدا میزبان مسابقه تقسیر قرآن می‌شوند

رییس کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد استان اصفهان گفت: یکی از کارهای ابداعی که در کتابخانه‌های مساجد انجام می‌دهیم، برگزاری مسابقه تقسیر آیات قرآن کریم است.-

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد اصفهان اظهار کرد: سال 84 حدود 65 کتابخانه مسجدی در استان وجود داشت که امسال این رقم به یک هزار و چهار باب رسیده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی با اشاره به برگزاری مسابقات هفتگی در کتابخانه‌های مساجد این استان گفت: یکی از فعالیت‌های مساجددر حوزه کتابخانه‌ها انجام کارهای آموزشی و مطالعاتی است که فرصت‌های بسیار خوبی را برای جوانان و عامه مردم ایجاد می‌کند تا مراجعان به مساجد بتوانند علاوه بر عبادت کردن، به مطالعه و معرفت‌افزایی هم بپردازند.
 
وی افزود: در همین راستا در کتابخانه‌های مساجد استان به صورت هفتگی مسابقات کتابخوانی را برگزار می‌کنیم و پس از معرفی کتاب، به افرادی که پاسخ درست به سوالات مسابقه می‌دهند، به قید قرعه جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.
 
رییس کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد به بحث مخاطب‌شناسی در کتابخانه‌های مساجد این استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که این مسابقات در مساجد برگزار می‌شود، بیشتر از کتاب‌های دینی به عنوان منبع مسابقات استفاده می‌کنیم. 

وی درباره فعالیت‌های نشر فرهنگ معارف اهل بیت(ع) در مساجد نیز اظهار کرد: به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در مساجد می‌کنیم. یکی از دلایل ما برای برپایی این نمایشگاه‌ها افزایش سرانه مطالعاتی افراد جامعه است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی افزود: یکی دیگر از کارهای ابداعی که در کتابخانه‌های مساجد انجام می‌دهیم، این است که یک آیه را که معمولاً هم بین مردم بیشتر شناخته شده است، به همراه کارکرد‌های آن روی یک برگه چاپ می‌کنیم و آن را در اختیار نمازگزاران یا مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهیم تا تفسیر و ترجمه آیه را بیابند و ارایه کنند. با این کار شرکت‌کنندگان ترغیب می‌شوند تا به کتاب‌های تفسیر و ترجمه مراجعه کنند. در نهای نیز، یک گروه علمی پس از بررسی، جوایزی را به بهترین تفسیر اهدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط