به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از کانون پرورش فکری، علیرضا حاجیانزاده در نخستین روز کاری کانون در سال 1393، ارتباطهای فرانهادی و تعامل با سایر نهادها و تشکلهای فرهنگی- هنری فعال و موثر در حوزه کودک و نوجوان را برای کانون ضروری دانست و تصریح کرد: تلاش کانون بر این است که خود را به عنوان رقیب مطرح نکند و همه احساس کنند که از آنها - از سوی مجموعهای که در این حوزه از مرجعیت برخوردار است - حمایت میشود. آنگاه آنان نیز از کانون تاثیر خواهند گرفت.
وی ضمن تشریح رویکردهای جدید کانون در سال پیش روی در ده بند، حرکت به سمت گسترش پوشش مخاطبان را از جمله این رویکردها عنوان کرد و افزود: هنوز تعداد زیادی از مخاطبان کودک و نوجوان در کشور از امکانات و توانمندیهای کانون بیبهرهاند و باید به این سمت حرکت کنیم که تمامی مدارس از کتابها و محصولات کانون بهرهمند شوند. در عین حال در یک چارچوب زمانبندی شده و مشخص باید به دنبال این باشیم که دانشآموزان از فعالیتهای کانون استفاده کنند. از این راه میتوانیم شمار بیشتری از آنان را جذب کنیم و سطح کیفی و کمی اعضای کانون را بالا ببریم.
«انسجامبخشی بین برنامهها، فعالیتهای مراکز فرهنگی، هنری و جشنوارهها و پرهیز از موازیکاری و ازهمگسستگی و ایجاد ارتباط معنیدار بین بخشها»، «تبیین محتوای محصولات و تولیدات مبتنی بر ارزشهای انقلاب با تاکید بر ایجاد جذابیت، نوآوری متناسب با روحیهی مخاطبان و شکوفایی استعدادهای آنان در کنار تقویت توان تفکر، روحیهی پرسشگری، آموزش مهارتهای زندگی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مراقبت از رخنه و نفوذ فرهنگی غرب»، «توجه به تولید و ارزشگذاری محصولات فرهنگیهنری در دو سطح حرفهای و فاخر و مبتنی بر ابتکارها و خلاقیتهای اعضا» از دیگر رویکردهایی بود که مدیرعامل کانون در این مراسم به آن اشاره کرد.
حاجیانزاده همچنین با اشاره به نامگذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تاکید کرد: کانون باید در تحقق منویات رهبر انقلاب در این زمینه به صورت جدی تلاش کند. این نامگذاری تنها بیان یک شعار نیست و باید تمامی زوایای آن در کانون مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد ما این مساله را در برنامههای سال 1393 که تا یک ماه آینده ابلاغ میشود، مورد توجه قرار خواهیم داد.
وی اظهار امیدواری کرد: با تدوین نظام برنامهریزی و مدیریت در کانون از نگاه دقیق رهبر معظم انقلاب پیروی کنیم و مدیریت در کانون به واقع مدیریت جهادی باشد.
مدیرعامل کانون همچنین معرفی کانون در افکار عمومی را متناسب با حضور مثبت و تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: حضور رسانهای و تبلیغاتی برای جلب اعتماد عمومی باید با حضور کیفی و مفهومی تولیدات در عرصه رسانه ملی و رسانههای دیگر همراه باشد.
وی در همین حال حضور در عرصههای بینالمللی و فعالسازی ارتباطهای جهانی را با اهمیت دانست و تصریح کرد: از این طریق فرهنگ ایرانی و اسلامی و توانمندیهای کانون به مجامع بینالمللی عرضه میشود.
این نشست روز 16 فروردین در مرکز آفرینشهای فرهنگی، هنری کانون تهران برگزار شد.
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
نظر شما