«بوک سلر» گزارش داد انتشارات اشت که اخیرا بر سر ندادن تخفیف به مشتریان برای ارزان درآمدن قیمت نهایی توسط آمازون تحت فشارقرارگرفته، بر خلاف تصور پیشین ، حداقل در بخش فروش کتب الکترونیک به شدت به سایت آمازون وابسته است و طبق آمار 60 درصد از کتابهای الکترونیکی اشت را در امریکا امازون می فروشد.
بر این اساس بارنزاندنوبل نیز 19 درصد، آی بوک اپل 13 درصد و کوبو و گوگل نیز 8 درصد از کتب الکترونیک منتشره از سوی اشت را در بازار امریکا می فروشند.
به گفته کارشناسان اگر اشت به لج ولجبازیهای خود ادامه دهد، ممکن است سهم 78 درصدی بازارش در انگلیس که دردستان آمازون است را از دست بدهد که در این صورت ضربه بزرگی خواهد خورد.
استراتژی ارزان فروشی آمازون فقط در مورد اشت نبوده و گفته می شود فروش دیویدی توسط وارنر بروس نیز به سرنوشت مشابه اشت دچار شده است.
در همین حال هفته نامۀ کتاب نوشت کمپانی چند ملیتی "اشت" (Hachette) که مقر آن در پاریس است، سایت جدید خود را راه اندازی کرده که کاربران با هر نوع سیستم عامل و دستگاهی از جمله از گوشیهای هوشمند، تبلت و رایانه ها را پشتیبانی کرده و با آنها سازگار است.
گروه "اشت" رسماً وب سایت صنفی جدید خود را راه اندازی کرد{لینک}. همان طور که اشاره شد، این وب سایت قابلیت سازگاری با صفحات انواع سیستمها داشته و به گزارش رسانههای فرانسه زبان این اقدام در جهت به روز رسانی وب سایت قدیمی شرکت صورت گرفته است. البته گفته میشود که محتویات این سایت تغییری نکرده است. مطالب این وب سایت به سه زبان فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی منتشر میشوند.
نظر شما