خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- «چاپ زیرزمینی» واژهای آشنا برای برخی دستاندرکاران صنعت چاپ است؛ گروهی از فعالان چاپ که پس از مدتی کارگری در یک چاپخانه با این پیشفرض که حرفه چاپ را یاد گرفتهاند، رهسپار زیرزمینی میشوند و با دستگاههای دستدوم، چاپخانهای را راه میاندازند.
بنابراین، چاپ زیرزمینی در جایی دور از چشم اتحادیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل میگیرد و عامل ایجاد جریانی میشود که علیه منافع لیتوگرافان، صحافان و چاپخانهداران است. در گزارش «سه روایت درباره زیرزمینیها» نگاههای متفاوت به فعالیت در این حوزه ارایه شده است.
توصیههای «کریستیان شیرماخر»
ماه گذشته دو نفر از مدیران کمپانیهای عرضهکننده مرکب، مواد و سیستمهای شوینده طی سمیناری در شرکت ایران روتاتیو به معرفی محصولات خود پرداختند. در حاشیه همین سمینار «کریستیان شیرماخر» مدیر بخش مرکبهای فلکسو و گراور کمپانی جی اس آلمان و «آرون کومار و نتاکارامن» مدیر فروش منطقهای کمپانی ریسیل فرانسه درباره آسیبها و چالشهای صنعت چاپ سخن گفتهاند. «هنوز مسایل بسیاری برای آموزش به چاپخانههای ایران وجود دارد» این جمله، عنوان مصاحبه این دو فعال صنعت چاپ است. علاقهمندان میتوانند در صفحه 48 سیصد و نود و دومین شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» این مصاحبه را مطالعه کنند.
گزارشی از نمایشگاه اربیل عراق
خردادماه سال جاری، ایران نمایشگاه اختصاصی صنایع خود را در اربیل عراق برگزار کرد. صنعت چاپ ایران در قالب اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از مشارکتکنندگان در این نمایشگاه اختصاصی بود. در جدیدترین شماره ماهنامه «صنعت چاپ» گزارش حضور ایران در این نمایشگاه از زبان بابک عابدینی، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ارایه شده است.
نرمافزارهای مدیریت جامع در چاپخانه
امروزه در یک مدیریت کارآمد با به میان آمدن صرفهجویی در هزینههای تمام شده و مدتزمان تولید، همه مهارتها و راهکارها به چالش کشیده میشوند. در دست داشتن همه دادههای یک سازمان در بخشهای مختلف آن شاید بهترین کمک برای تصمیمگیریها و رفع به موقع مشکلات باشد. سیستمهای مدیریت منابع سازمانی برای بر عهده گرفتن این مسوولیت مهم در کمپانیها و واحدهای بزرگ تولیدی طراحی شدهاند. این شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» در قالب یک گزارش، به بررسی نرمافزارهای مدیریت جامع در چاپخانه پرداخته است.
بیمههای مورد نیاز چاپخانهها
این شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» در صفحه 92 خود، از سجاد تاجرزاده، کارشناس بیمه، درباره بیمههای مورد نیاز چاپخانهها و کم و کیف این بیمهها و نیز نگاه چاپخانهداران به این مقوله، مصاحبه جامعی ارایه کرده است.
«چگونه ارزانتر؟» عنوان گزارش دیگر این ماهنامه است. در این گزارش به کم و کیف حضور در نمایشگاههای تخصصی خارجی صنعت چاپ نگاه اجمالی شده است. همچنین نیم نگاهی به شیوههای سهل و ارزان کردن این حضور شده است.
سیصد و نود و دومین شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» با مدیرمسوولی «مرتضی کریمیان» در 176 صفحه منتشر شده است.
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
نظر شما