بازدیدکنندگان همانطوری که گفته شد اغلب ناشران، آژانسهای ادبی،غرفهداران،نویسندگان، روزنامهنگاران و ... بودند که از مدتها قبل نام خود را در سایت مربوطه ثبت کرده بودند.
www.book-fair.com/en
این سایت امکانات زیادی را به ثبتنام کنندگان میدهد که با پروفایلشان(شامل عکس و اطلاعات تجاری و شخصی،آدرس ایمیل و سایت و تلفن) شروعشده و تمام مشخصات حرفهای و کاریشان در صفحهشان تعریف میشود و سایر ثبتنام کنندگان با جستجو و دریافت اطلاعات مربوط به هر فرد میتوانند دست به انتخاب زده و برای ملاقات با فرد موردنظر تاریخ و ساعت تعیین کرده و برای ملاقات شونده ارسال کنند.
ملاقات شونده نیز با دریافت پیام متوجه درخواست شده و میتواند قرار ملاقات خود را تنظیم کند. بدین ترتیب شما میدانید که در سه روز اول نمایشگاه که مخصوص بازدیدکنندگان حرفهای است، چه زمانی و با چه کسی و در کجا ملاقات خواهید کرد!
کافهتریاهای تعبیهشده در تمام سالنها نیز معمولاً محل ملاقات بود،مگر اینکه شما از قبل محلهای تعیینشده را محل قرار انتخاب کرده بودید که بهخوبی چیده شده بود تا بتوانید کسبوکار خود را در ملاقات با فرد موردنظر جلو ببرید.
در سالنها همچنین هاتاسپاتهای وایرلس تعریفشده بود که در روز اول به دلیل ترافیک بسیار بالا دچار کندی شد اما بلافاصله اوضاع در کمتر از یک ساعت اختلال، دوباره به حالت اول بازگشت. کل پروژه اینترنت وایرلس را کمپانی معروف تی-موبایل/ T-Mobile بر عهده داشت و بهخوبی نیز اینترنت را در کل سالنها عرضه کرده بود. البته در سالن فنلاند و سالن کنگره اینترنت ضعیف بود که مخصوصاً برای ما خبرنگاران هنگام تهیه و ارسال همزمان خبر دچار مشکل میشدیم و به همین خاطر با خرید سیمکارت اینترنت نسل سوم تا روز آخر و در همهجا بااتصال موبایلم به لپتاپ مشکل اینترنت را حل کردم.
سالن ویژه خبرنگاران نیز از فکرهای بکر مدیریت نمایشگاه بود که جایگاه ویژه برای خبرنگاران و اصحاب رسانه تعبیه کرده بودند.
یک ردیف با 20 صندلی شامل سیستم و کامپیوتر و تجهیزات مرتبط بود،برای کسانی که کامپیوتر هم نداشتند و نیاز به ارسال مطلب داشتند. 4 ردیف دیگر نیز دارای کابل با اینترنت پرسرعت برای هر کاربر داشت که میتوانستید کامپیوتر خود را وصل کرده و از امکانات آن بهرهمند شوید.
قرار دادن دستگاه تصفیه آب سرد و ظرف پر از سیب که تا شب چند بار پر و خالی میشد و فرد مخصوصی که برایتان قهوه میآورد، از دیگر امکانات سالن 4.1 بود (از 9 تا 17:30 باز بود) که در آنجا روزنامهنگاران /press فعالیت داشتند. رسانهایهای مخصوص خود نمایشگاه نیز در همان سالن ، البته در اتاقی مخصوص حضور داشتند که اخبار نمایشگاه را به زبانهای آلمانی و انگلیسی روی سایت خودشان منتشر میکردند.
ایده فضای مخصوص خبرنگاران در فضایی آرام برای نوشتن را میتوان در نمایشگاههای داخلی خودمان نیز استفاده کنیم تا خبرنگاران دغدغه ارسال خبر نداشته و همزمان اخبار را پوشش دهند که درمجموع میتواند هم برای مدیریت نمایشگاه و هم اصحاب رسانه مفید باشد.
نظر شما