پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
معرفی سه مدل مهم در عرصه برندینگ به روایت کتاب/ مانایی برندها با پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک

کتاب «برنامه‌ریزی برند» با معرفی سه مدل در عرصه برندینگ به بازاریابان کمک می‌کند راهبردها و تاکتیک‌های برندسازی را به کار بگیرند، سود را حداکثر کنند، ارزش ویژه بلند مدت برای خود ایجاد کرده و مسیر پیش روی خود را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «برنامه‌ریزی برند» نوشته کوین لین کلر با ترجمه امین اسداللهی به تازگی روانه کتابفروشی‌ها شده است.

در بخشی از پیشگفتاری که پرویز درگی بر کتاب نوشته می‌خوانیم: «تعاریف زیادی برای برند شنیده‌ایم، اما برند به زبان ساده، اعتبار، هویت و نیکنامی یک فرد، یک محصول، یک سازمان، یک شهر و حتی یک کشور است. برندها با فکر و دل موجودیت می‌یابند. پس برای جا افتادن برند در روح، جان و قلب مخاطبان هدف، هم باید طرح و نقشه درست، و هم صبر و حوصله اقدام داشته باشیم. برندها با پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک به وجود آمده و دوام و قوام می‌یابند و مانا می‌شوند. همانطور که یک پرنده با منقار کوچک خودش تکه‌های چوب را با صبر و حوصله انتخاب می‌کند و با زحمت آنها را در شاخسار درختان با دقت و مهندسی کنار هم قرار می‌دهد و چنان جامعیتی بین آنها ایجا می‌کند که در نهایت به یک لانه‌ای امن برای خودش و خانواده‌شان تبدیل نشود، برندها هم به مراحل تکوین نیاز دارند.»

در بخش دیگری از این مطلب درباره نویسنده این کتاب نیز آمده است: «کوین لین کلر خود یک برند بزرگ است. آنچنانکه در کنار پدر علم بازاریابی جهان، پرفسور فیلیپ کاتلر قرار می‌گیرد و کتابی مشترک را به شیفتگان بازاریابی و برندینگ جهان با نام اصول و مبانی مدیریت بازاریابی ارائه می‌کنند. بی شک کلر بزرگترین نام در عرصه خدمات و تولید محتوا برای موضوع برند است. از ایشان کتاب‌ها و مقالات ارزنده‌ای دیده‌ایم به نحوی که گاه این تصور به ذهن‌مان می‌آید که کلر از دنیای امروز در بسیاری از موراد فراتر می‌رود و برای آینده می‌نویسد. یک نگاه کلر به حال است و نگاه دیگرش به آینده. کلر با نوشته‌هایش ما را به آینده می‌کشاند. به واقع او یک آینده پژوه بزرگ در مبحث برندینگ است. کتاب برنامه‌ریزی برند ایشان کتابی کوچک و بزرگ است. کوچک است، از نظر تعداد صفحات و اندازه و بزرگ است از نظر محتوا. این بزرگمرد حوزه علم توانسته است در این تعداد صفحات، اقیانوسی از علم را عرضه کند که مدت‌ها انسان را به فکر فرو می‌برد.»

درگی همچنین می‌گوید: «یادم می‌آید که کاتلر هم قبلاً کتاب‌هایی بسیار قطور می‌نوشت تا اینکه ناشری به ایشان توصیه می‌کند که چون مدیران، زمان و حوصله‌ی خواندن کتاب‌های قطور را ندارند، کتاب‌های کم حجم‌تر را بنویسد و به واقع ایشان چنین کرد. ساده‌سازی و ساده‌گویی و عرضه کتاب‌های اینچنینی پرمغز و پرمحتوا در صفحات کم، کاری بسیار دشوار است که در کتاب برنامه‌ریزی برند صورت گرفته است.»

در این کتاب سه مدل سودمند برنامه‌ریزی برند به همراه مفاهیم کلیدی آن‌ها آورده شده است. مدل اول جزئی از مدل دوم و به همین ترتیب مدل دوم خود جزئی از مدل سوم است. این سه مدل در ترکیب با هم، دیدگاه‌های اساسی در ابعاد خرد و کلان برای ساخت برند موفق ارائه می‌کنند.

مدل جایگاه‌سازی برند، مدل همنوایی با برند و مدل زنجیره ارزش برند این سه مدل هستند که به بازاریابان کمک می‌کند راهبردها و تاکتیک‌های برندسازی را به کار بگیرند، سود را حداکثر کنند، ارزش ویژه بلند مدت برای خود ایجاه کرده و مسیر پیش روی خود را مشخص کنند.
 
کتاب «برنامه‌ریزی برند» نوشته کوین لین کلر با ترجمه امین اسداللهی و پیشگفتاری از پرویز درگی با شمارگان هزار و 100 نسخه در 144 صفحه به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها