دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
«روش تدریس فلسفه و کودک» در کتابی منتشر شد

بنیاد حکمت اسلامی صدرا کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» را برای تدریس فلسفه منتشر کرد. در این کتاب الگوهای خاص تدریس فلسفه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومي بنیاد حکمت اسلامی صدرا، براي نخستين‌بار در ايران، شيوه نامه‌اي برای تدريس فلسفه به کودکان توسط گروه فلسفه و کودک بنياد حکمت اسلامي صدرا منتشر شده است.
 
«روش تدریس فلسفه و کودک» با تنظیم معصومه ایمانی، فرزانه تاج‌بخش و لعیا رحیم‌زاده تهیه شده است. این کتاب به موضوعاتی همچون تدریس فلسفه و کودک، الگوی تدریس خاص فلسفه و کودک، ویژگی‌های مربی، راه‌های ارتباط مؤثر مربی، خصوصیات تربیتی مربی، مربی در نقش هدایت‌گر، خصوصیات مربی موفق، نکات کاربردی، برنامه درسی فلسفه و کودک، و محتوای آموزشی می‌پردازد.

تهیه و تنظیم محتوای آموزشی، محورهای اصلی محتوای آموزشی، مهارت تدریس، خصوصیات مفاهیم انتخابی، روش تدریس فلسفه کودک، ابعاد و فضای کلاس، نور و رنگ و تهویه، تجهیزات لازم برای هر دانش‌آموز، امکانات جانبی کلاس، جنبه کیفی عملکرد مربی، آسیب‌شناسی نقش ناظر، آسیب‌شناسی طرح فلسفه و کودک، آسیب‌شناسی عملکرد ناصحیح تعلیم و تربیت در طرح فلسفه و کودک و انواع ارزشیابی‌های روش تدریس فلسفه و کودک از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

در بخشی از کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» آمده است: «امروزه صاحب‌نظران تعلیم و تربیت بر این باورند که مدرسه یا محیط آموزشی تنها مکانی برای درس خواندن نیست بلکه آن را مرکزی برای پرورش تفکر و خلاقیت دانش آموزان می‌دانند بدین معنا که مربیان سعی می‌کنند دانش آموزان را برای رسیدن به زندگی مطلوب و انسانی آماده سازند و بی‌تفاوتی را از ذهن آن‌ها بزدایند تا به قابلیت تدبر و تفکر و تعقل دست یابند. اولین گام برای دستیابی به این هدف، انتخاب مربی مناسب است که در پرورش تفکر و اندیشه دانش آموزان ایفای نقش کرده و با دانش آموزان ارتباط مؤثر برقرار نماید و هدایت کلاس را در جهت پیاده‌سازی اهداف فلسفه و کودک بر عهده بگیرد.»
 
کتاب «روش تدریس فلسفه و کودک» در 104 صفحه، به بهای چهار هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا، منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها