احمد مسجدجامعی در جلسه شورای برنامهریزی بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم گفت: برای حضور اقشار مختلف در نمایشگاه قرآن برنامهریزی کنید تا با حضور اقشار مختلف و خانوادهها شور و نشاط نمایشگاه بیشتر شود.
وی افزود: برای حضور اقشار مختلف در نمایشگاه قرآن برنامهریزی و تلاش شود با حضور اقشار مختلف و خانوادهها شور و نشاط نمایشگاه بیشتر شده و به وجه هنری قرآن نیز در این نمایشگاه توجه شود.
در این جلسه حجتالاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درمورد برنامهریزیها و اقدامات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه قرآن اظهار کرد: مکان برگزاری نمایشگاه قرآن، مصلی انتخاب شده و شبستان اصلی و رواق شرقی در اختیار نمایشگاه است. تمامی کمیتههای نمایشگاه قرآن تشکیل شده و ستاد اجرایی مشغول کار شده است. دبیرخانه نمایشگاه نیز از آذرماه 94 فعال است.
وی گفت: ساعت بازدید نمایشگاه قرآن از ١٨ تا 23 و 30 مقرر شده و امسال زمان برگزاری نمایشگاه قرآن به مدت دو هفته از هفتمین روز ماه مبارک رمضان است.
حجتالاسلام حشتمی افزود: مجموعهای از گزارشهای رسیده به دبیرخانه را جمعبندی کرده و جلساتی را با متخصصان این حوزه برگزار کردهایم. مهمترین جمعبندی مربوط به مساله مکان نمایشگاه و بازگشت آن به مصلی بود.
ایرجی، از مسئولان برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن نیز در این جلسه بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن از جمله بخش قرآن و رسانهها، نقش رسانهها در تبلیغ قرآن کریم، اقتصاد مقاومتی و معیشت قرآنی و شهدای مدافع حرم و حضرت زهرا (س) را معرفی کرد.
حجتالاسلام والمسلمین خسروی نیز گفت: از ٦٠ موسسه برای حضور در نمایشگاه قرآن دعوت شده است. از مضامین سوره «صف» تدبر و فهم قرآن است؛ درصددیم از مضامین مختلف این سوره در بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن استفاده کنیم.
عباس سلیمی از فعالان قرآنی کشور نیز در این جلسه با توجه به شعار سال (اقتصاد مقاومتی) بر بسترسازی فضای قرآنی در ماه مبارک رمضان در بین آحاد مردم تاکید کرد و افزود: با توجه به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در بدنه دولت، لازم است هزینههای جاری این نمایشگاه مدیریت شود. نواقص، مسائل و مشکلاتی که مخاطبان در نمایشگاههای سالیان گذشته در غالب فرمهای نظرسنجی و ارزیابی اعلام کردند، برطرف شود.
فتحی از دیگر مسئولان اجرایی این دوره از نمایشگاه گفت: در سیاستهای نمایشگاه قرآن، علاوه بر توجه به شعار «به سوی فهم قرآن» به حضور فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه نیز توجه شود.
در این جلسه حمیدی نیز نکاتی را در مورد برنامهریزی در حوزه اجرا مانند توجه به اقبال عمومی مردم، درنظر گرفتن تسهیلات برای اقشار مختلف، نبودن پراکندگی در غرفهها، تبلیغات و اطلاعرسانی، برقراری عدالت در تحویل غرفهها و برگزاری همایش و نشست با موضوعات قرآنی اشاره کرد.
ملانوری نیز در ادامه به برنامهریزی برای افطار خانوادهها، نامگذاری ایام نمایشگاه، توجه به موسسات خیریه فعال و توجه به اقتصاد محصولات قرآنی اشاره کرد.
در این جلسه شهرامنیا اظهار کرد: مصلی با ویژگیهای نمایشگاه قرآن سازگاری دارد. باید مساله جابجایی مکان نمایشگاه قرآن اطلاعرسانی شود. دسترسی به مصلی با وجود دو ایستگاه مترو آسان است.
همچنین اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: تمام تلاش خود را به محتوا معطوف خواهیم کرد.
نظر شما