مهمترین هدف کتاب «راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده» با عنوان فرعی تکنیکها و راهکارهایی کاملا عملی برای فروشندگان ایرانی، ارتقا و معرفی خواننده به عنوان یک فروشنده و دستیابی آن به اهداف بزرگ و کوچک در مسیر شغل افراد عنوان شده است.
مخاطبان در 10 فصل با عناوین مبحث فروش و فروشندگی، راهکارهای ارتباط با مشتری، آموختن مهارت برقراری ارتباط در کسب و کار، اهمال کاری، انگیزه در کسب و کار، آمادگی جسمانی فروشنده، روشهای ترغیب مشتری، بازاریابی، چگونه میتوانیم فروش خود را بیشتر کنیم و عوامل پیشرفت در کسب و کار با مباحث این کتاب آشنا میشوند.
مولف در ابتدای این کتاب در مقدمه مینویسد: «از آنجایی که کتابهای فروش و آموزش فروشندگی به صورت کلی نوشته میشود، در این کتاب لازم دانستم که مطالب را بسیار ساده و جزءبهجزء مطرح کنم، هرچند که باز هم این کتاب باید سادهتر نوشته میشد.»
به گفته مولف، مطالب این کتاب کاملاً عملی و کاربردی است؛ کتابی با بهرهگیری از دانش بزرگان و تجربه استادان بازار مبتنی بر روشهای عملی برای ساختن یک برنامهی مشخص به منظور رسیدن به اهداف مخاطبان در کسب و کار.
مهمترین هدف این کتاب، ارتقا و معرفی خواننده به عنوان یک فروشنده و دستیابی آن به اهداف بزرگ و کوچک در مسیر شغل افراد عنوان شده است.
نویسنده درباره اینکه چگونه ایدهی نوشتن این کتاب به ذهنش رسید، مینویسد: «بیشتر مردم حرفهی فروشندگی را به گونهای دیگر معرفی میکردند و من به عنوان یک فروشنده نگران این موضوع بودم و تصمیم گرفتم کتابی ساده در مورد فروش و راهکارهای فروش به روشهای نوین و کاربردی در بازارهای ایران به رشتهی تحریر درآورم.
شاید شما با نظر من موافق باشید و شاید هم نه. اما در حال حاضر به فروشندهها و فروشندگی با دید دیگری نگاه میکنید و هدف من هم این است که با فروش اصولی و درست بتوانم این جایگاه را به درستی معرفی کنم، پس به همین منظور این کتاب را بسیار تعاملی و ساده نوشتیم تا با توجه به راهکارهای فروشندگی و استفادهی بهتر از آن، همه با هم شالودهی فروش را محکم و محکمتر کنیم.»
ناصری معتقد است، فروشندههای فراوانی هستند که سالهاست به صورت یکنواخت در این حرفه مشغول هستند، بدون اینکه لحظهای به تغییر فکر کنند ما انسانها همیشه در گذشته زندگی میکنیم و همیشه حسرت گذشته را میخوریم، اما نوبت به حال که میرسد اینقدر بیحوصلهایم که لحظهای برای فکر صرف نمیکنیم، اما شما جزو این گروه نیستید، همین که تصمیم گرفتهاید لحظاتی این کتاب را ورق بزنید یعنی اینکه به دنبال تغییر هستید یا قرار است این حرفه را شروع کنید و یا به دنبال ارتقا و پیشرفت هستید.
وی البته در بخش دیگری از مقدمه یادآور میشود که قرار نیست با خواندن این کتاب معجزهای برایتان رخ دهد و شما یک فروشندهی حرفهای شوید، بهتر است بگویم که این توقع توهمی بیش نیست. در صورتی به این موفقیت خواهید رسید که راهکارهای ارائه شده را به درستی اجرا کنید.
وی ادامه میدهد: «من خود در خانوادهای به دنیا آمدهام که پدر و مادرم هر دو شغل فروشندگی داشتهاند و از 10 ـ 12 سالگی به صورت جدی مشغول این حرفه شدهام و چون به آن علاقه داشتم کتابهای فراوانی در این ارتباط، مطالعه کردهام و در دورههای متفاوتی شرکت کردهام و اکنون نیز در این دورهها شرکت میکنم، و با توجه به اینکه در پست مدیریت مشغول هستم، اما باز هم سعی میکنم یک روز در هفته را خودم مستقیماً به فروشندگی بپردازم. در طول این سالها افراد فراوانی را در بازار کسب و کار دیدهام، فروشندگانی که سریع توانستند به سادگی پولدار شوند و چندین کسب و کار راهاندازی کردهاند، و فروشندگانی که بعد سالها هنوز نتوانستهاند، کسب و کار کوچکی برای خود دست و پا کنند و هنوز برای دیگران کار میکنند.
آنقدر علمکرد ضعیفی داشتهاند که هر روز را پیش افراد متفاوت مشغول به کار شدهاند، در حالی که افراد خلاق و پر انرژی و دارای برنامه، به موفقیتهای چشمگیری دست یافتهاند. حال تصمیمگیری با شما است که جزو 20 درصد فروشندگان برتر صنعت فروش باشید و زندگی بهتری داشته باشید یا اینکه جزو 80 درصد باقیمانده باشید. شرایط بازار تأثیر چندانی در کار فروشندگان توانا ندارد، آنها همیشه برای ارائه برنامهای جدید و مطابق با شرایط آماده هستند. موضوع مهم این است که همیشه پویا و شاداب مشغول به کار باشید.»
کتاب «راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده» با شمارگان هزار و 100 نسخه در 106 صفحه به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی روانه بازار نشر شده است.
نظر شما