دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
​امیرزاده: رسانه‌ها در حوزه کتاب موج‌آفرینی کنند/ ایبنا بیشترین نقش‌آفرینی را در حوزه اطلاع‌رسانی کتاب دارد

همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب اظهار کرد: رسانه‌ها باید درحوزه کتاب موج‌ ایجاد کنند، چراکه موج‌آفرینی رسانه‌ها در حوزه کتاب می‌تواند ما را امیدوار کند که در این حوزه اقدامات بهتری را شاهد باشیم.

همایون امیرزاده به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: معمولا انتظار از رسانه‌ها این است که در حوزه فرهنگی و به‌ویژه بخش کتاب و کتابخوانی نقش‌آفرین باشند، اما این‌که این رسانه‌ها چقدر می‌توانند تاثیرگذار باشند، به میزان فعالیت و استمرار آن‌ها در این حوزه بستگی دارند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان حلقه‌های واسط بین ناشران و خوانندگان باشند و بین آن‌ها ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارند. رسانه‌ها درد‌های مردم را انتقال می‌دهند و طبیعتا مورد اعتماد مردم هستند، در نتیجه انتظار این است که از این اعتماد به نفع کتاب و کتابخوانی استفاده کنند، چراکه کتاب بدون رسانه نمی‌تواند خودش را تبلیغ کند.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کار دیگری که رسانه‌ها می‌توانند برای حوزه کتاب انجام‌ دهند، ایجاد موج است چراکه موج‌آفرینی رسانه‌ها می‌تواند ما را امیدوار کند که در عرصه کتاب و کتابخوانی اقدامات بهتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال حدود 900 رسانه حضور دارند و اگر هر کدام در طول هفته یک ستون درباره کتاب داشته باشند، اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد. این فعالیت‌ها می‌تواند در حوزه اطلاع‌رسانی کتاب، تبلیغات کتاب، نقد و بررسی، چشم‌انداز این حوزه و نگرانی‌های اهل قلم باشد که در صورت پرداختن به آن، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امیرزاده در توضیح میزان حمایت رسانه‌ها از حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: ما هرساله در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره «کتاب و رسانه» را برگزار می‌کنیم تا در این جشنواره، میزان فعالیت‌های رسانه‌های مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی را بررسی کنیم.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با گلایه از مشارکت اندک رسانه‌ها اظهار کرد: متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرایط مطلوب نیست و رسانه‌ها ظرفیت‌های بیشتری در این حوزه دارند. در حال حاضر «ایبنا» بیشترین نقش‌آفرینی را در حوزه اطلاع‌رسانی کتاب دارد و اگر رسانه‌های دیگر هم به کمک «ایبنا» بیایند و تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند، می‌توان به آینده رسانه‌های کتاب امیدوار بود، چراکه پرداختن به کتاب به شکل محدود نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.
 
بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات از 14 تا 21 آبان‌ماه در مصلای امام خمينی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها