یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
قصه‌گویان کانون بار دیگر به مدرسه‌ها می‌روند

مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از ادامه‌ همکاری این معاونت با مربیان کانون پرورش فکری جهت ترویج فرهنگ قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی قرار است مربیان کانون در قالب طرح «کانون مدرسه» به همکاری‌های این نهاد با آموزش و پرورش سمت و سوی جدیدی ببخشند.
 
بر این اساس و پس از اجرای طرح «هفته قصه‌گویی» در مدرسه‌های شهر تهران، مهدی علی‌اکبرزاده از موفقیت این حرکت فرهنگی خبر داد.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان مفاد تفاهم‌نامه‌ امضا شده گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از بازوهای پرتوان آموزش و پروش در زمینه فعالیت‌های فرهنگی - هنری و تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. بنابراین ما تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا معاونت پرورشی و معاونت فرهنگی آموزش و پرورش همراه با کانون به همسوسازی فعالیت‌ها و استفاده از قابلیت‌های موجود بپردازند.

وی با اشاره به هفته «قصه‌گویی» در زیرمجموعه‌ طرح «کانون مدرسه» به تشریح این برنامه پرداخت و بیان کرد: مربیان در این هفته به مدرسه‌ها رفتند. این حرکت زمینه خوبی بود برای این‌که سنت قصه‌گویی از طریق مربیان به خانواده‌ها منتقل شود. هر چقدر والدین باور داشته باشند که قصه‌گویی ابزاری تربیتی است، استفاده از آن بیشتر خواهد شد.

علی‌اکبرزاده با اشاره به مضرات دنیای مجازی افزود: در فضای امروز که دنیای مجازی به خانه‌ها راه یافته، شاید قصه‌گویی بتواند خانواده‌ها را به‌هم نزدیک کند و خاطره‌ها و تجربه‌هایی از طریق قصه منتقل شود. ضمن این‌که ضروری است داستان‌های تاریخی و باستانی‌مان را بار دیگر یادآوری کنیم و از لابه‌لای گنجینه‌ خاک خورده‌مان بیرون بیاوریم و دوباره به بچه‌ها عرضه بکنیم. ما تمدن و تاریخ بزرگی داریم و نباید اجازه بدهیم فضاهای متفاوت فرهنگی این بخش از زندگی ما را پنهان بکنند؛ لذا حرکت مثبتی را با این هدف‌گذاری آغاز کرده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا قرار است در جشنواره قصه‌گویی که اواخر بهمن برگزار می‌شود نیز در کنار مربیان باشیم و کانون از طریق فعالیت این عزیزان در مدرسه‌ها به مخاطبان معرفی شود، چراکه ما هر چقدر در زمینه فعالیت‌های جدی فرهنگی، هنری و پرورشی کار کنیم، انبوه برنامه‌های خارجی را پیش‌رو داریم، پس لازم است عزم جدی در این زمینه داشته باشیم.

وی در توضیح شیوه‌ انتخاب این قصه‌ها بیان کرد: داستان‌ها از خود کتاب‌های کانون انتخاب می‌شوند، بنابراین فرآیندی مکمل در امر آموزش تلقی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: من معتقدم آموزش مکمل پرورش است و ما روی هر مهارت و فعالیت تربیتی که کار کنیم، قطعا ضرورت و نیاز آن وجود دارد. اگر بچه‌های ما دانش داشته باشند، اما به طریق درستی تربیت نشده باشند، کم و کاستی‌های بی حد و حصری خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها