کتاب «اصول و فنون مذاکره» مدیرانی را که برای تأمین منافع سازمان، نهاد یا شرکت خصوصی درگیر مذاکره هستند با استفاده از تجربیات کاری راهنمایی میکند.
در مقدمه مؤلفان آمده است که مذاکراتشان همزمان با مذاکرات هستهای ایران با قدرتهای جهانی بود. هر چه در موضوع مذاکرات هستهای گشایش حاصل میشد تأثیر مثبتی روی مذاکرات اقتصادی این مدیران با شرکت طرف مذاکره میگذاشت. تأثیراتی که در نهایت منجر به موفقیت در مذاکره و بستن قرارداد مورد نظر با شرکت خارجی شد.
این کتاب در بخشهای مختلفی نظیر «تعاریف و ضرورتهای مذاکره»، «انواع مذاکره و ویژگیهای اصلی مذاکرهکننده موفق»، «اهداف مذاکره»، «تعارض در مذاکره و روشهای حل آن»، «الگوهای رفتاری در مذاکره»، «آراستگی در مذاکره» و ... توضیحی ساده و روان و قابل درک از موضوع محوری کتاب ارائه داده است.
در بخشی از کتاب به نقش فرهنگ در گفتوگو اشاره شده است: «با وجود هزاران زبان، لهجه و گویش محلی در جهان، برقراری ارتباطات شفاهی و کلامی پیچیده به نظر میرسد. حتی در مواردی که دو طرف زبان یکدیگر را میفهمند و هر دو طرف نیز گفتاری روان دارند، معنای اطلاعات مبادله شده ممکن است در نتیجه گفتارهای ضمنی و غیر مستقیم، از دست برود.
علاوه بر پیچیدگیهایی که در برقراری ارتباطات کلامی وجود دارد، مذاکرهکنندگان فروشهای میان فرهنگی با مشکل برقراری ارتباطات غیر کلامی نیز رو به رو هستند. این موضوع میتواند به شکست در فرآیند مذاکرات بیانجامد.»
کتاب «اصول و فنون مذاکره» در 119 صفحه، شمارگان 3000 نسخه به قیمت 199 هزار ریال توسط نشر امیران منتشر شد.
نظر شما