سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
«بازاریابی دهان به دهان» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «بازاریابی دهان به دهان» نوشته ايدل ام كاچيم به ترجمه امین اسداللهی و محمد رضا اردهالي منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «بازاریابی دهان به دهان» نوشته ايدل ام كاچيم به ترجمه امین اسداللهی و محمد رضا اردهالي از سوی نشر کتاب مهربان منتشر شده است.

یک دستورالعمل جامع به منظور طراحی برنامه­‌های بازاریابی بوده که قادر به تولید مکالمات مثبت و موثق باشند. این کتاب یک چارچوب استراتژیک و نکات عملی برای آماده‌­سازی، اجرا و پایداری برنامه‌­های بازاریابی دهان به دهان ارائه می‌­دهد. از طریق مطالعات موردی فعلی، به ­رو‌ش­ها و توصیه قابل اعمال، این کتاب طرح‌های هوشمندانه رسانه اجتماعی و تاکتیک‌­های مقرون به صرفه که بتوان آن­ها را بلافاصله مستقر کرد، ارائه می‌­دهد.

این کتاب اصول اولیه شناسایی تاثیرگذاران آنلاین، توسعه پیام‌­هایی برای جلب توجه و انتخاب ابزارهای مبتنی بر وب که قادر به هدایت مکالمات ـ آنلاین و آفلاین ـ باشند را فهرست می‌­سازد. بازاریابی دهان به دهان مزیت بحرانی دسترسی به اینترنت در یک جامعه اطلاعات محور را نشان می‌­دهد.

بخش اول کتاب ادعا می‌­کند افرادی که می‌­دانند چگونه می‌­توان از وب به منظور یافتن، جمع‌­آوری و گسترش اطلاعات استفاده کرد نه تنها بقا پیدا کرده بلکه همچنین پیشرفت می‌­کنند.

بخش دوم کتاب رویکردی به خوانندگان ارائه داده که تعیین می­‌کند معنای نفوذ آنلاین برای برند آنها چیست. این بخش روش­‌های متعددی به منظور مشخص کردن رهبران مکالمه آنلاین، دستیابی به اعتماد این تاثیرگذاران و آغاز روابط بلندمدت با آن­ها ارائه می‌­دهد.

بخش سوم کتاب به بزرگترین چالش پیش روی بازاریابان هنگام اجرای برنامه‌­های دهان به دهان رسیدگی می­‌کند. این بخش روی نیاز به مشاهده گرایشات اجتماعی و فرهنگی هنگام ایجاد پیام‌­ها تاکید دارد. این بخش نشان می‌­دهد چگونه می‌­توان ارزش را به مکالمات آنلاین تاثیرگذاران افزود. این بخش توضیح می­‌دهد طرح­‌های موفق با حجم بالای بازاریابی دهان به دهان شامل یک مکالمه مستمر میان سازمان­ها و مخاطبان آن­ها هستند. همچنین به رابطه مستقیم میان محصولات کیفیت و بازاریابی دهان به دهان مثبت اشاره دارد. این بخش نشان می­‌دهد چگونه پایداری به وعده­‌های داده شده به تاثیرگذاران موجب ایجاد اعتماد و تغییر این شهروندان مجازی به مدافعان می­‌شود.

بخش چهارم نشان می‌­دهد چگونه می­‌توان کمپین‌­های دهان به دهان ایجاد کرده که تاثیرگذاران را وادار به انتقال پیام­هایی کنند. این بخش یک چارچوب دقیق برای تعریف موفقیت در مراحل برنامه‌­ریزی طرح­‌های تشویقی، تعیین معیارها و اندازه‌­گیری تاثیر بازاریابی دهان به دهان، در طول، و پس از، برنامه‌­های برقراری ارتباط در اختیار خوانندگان قرار می‌­دهد.

پیوست متشکل از فهرستی از پرسش­‌های خواننده هنگام آماده‌­سازی خود برای طراحی و راه‌­اندازی برنامه‌­های بازاریابی دهان به دهان آنلاین است. این ابزار خودارزیابی به محققان اجازه می‌­دهد هنگام انجام تحقیقات خود، پیام­ها را بیان کره و درباره روش‌­های خلاقانه برای تعامل با مخاطبان خود فکر کنند.

از جمله موضوعات مهمی که در این کتاب بدان اشاره شده است می‌توان به عواملی که یک پیام در فضای اجتماعی می‌تواند تاثیرگذار باشد اشاره کرد که شامل ورود به احساسات عمومی، نشان دادن موارد ناشناخته، به چالش کشیدن وضع موجود، نفوذ به شبکه‌ها، دنبال کردن مخاطب و سهولت در انتشار و به اشتراک گذاری است.

همچنین این کتاب چهار جنبه اثرگذار کانال‌های رسانه در تعامل با مخاطبان را در الهام بخش بودن، قابلیت اعتماد، بهبود زندگی و فراهم ساختن تفریح شخصی معرفی می‌کند. این کتاب سه رسانه معتبر و تاثیرگذار روی مخاطب را به ترتیب تبلیغات دهان به دهان، تجربه مستقیم فرد و رسانه های آنلاین معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که تاثیرگذاران آنلاین، تجربیات خود را در خصوص برندها و محصولات با 10 نفر یا بیشتر به اشتراک می‌گذارند.

در نهایت، بهترین روش برای یادگیری در خصوص رسانه اجتماعی و درک نحوه عملکرد کانال­‌های ارتباطی مشارکتی، اتصال جامعه و پلت فرم‌­های وبلاگ ذکر شده در این کتاب است. نام­‌های کاربری و رمزهای عبور می­‌توانند به نشان دادن پویایی غیرشهودی رسانه اجتماعی و برقراری ارتباط با مخاطبان جدید، مرتبط و قدرتمند کمک کنند. به منظور پیاده‌­سازی استراتژی‌­های دهان به دهان، به آنچه می­‌گویند گوش فرا داده، واکنش نشان دهید، و ارتباط خود را حفظ کنید.

کتاب «بازاریابی دهان به دهان» نوشته ايدل ام كاچيم به ترجمه امین اسداللهی و محمد رضا اردهالي با شمارگان هزار نسخه در 212 صفحه به بهای 15 هزار تومان از سوی نشر کتاب مهربان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها