یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
تاکید بر جایگاه کتاب و کتابخوانی وظیفه ملی است

سید‌مهدی صادقی، با بیان این مطلب که مشکلات نشر در گام نخست باید از سوی ناشران شناسایی و به مسئولان منتقل شود، با توجه به علاقه‌مندی فعالان این حوزه نسبت به آینده نشر ابراز امیدواری کرد.

سید‌مهدی صادقی، استاندار قم درباره وضعیت نشر و کتابفروشی‌های قم به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: تاسیس کتابفروشی‌های بزرگ در قم اقدام جدید و قابل اعتنایی است. موفقیت مجموعه‌های بزرگ در جذب مخاطب نوجوان و جوان موثر است و به‌نظر می‌‌رسد که اگر این قشر به کتابخوانی توجه کنند، زمینه جذب بزرگسال نیز قراهم می‌شود؛ بنابراین همه مسئولان وظیفه دارند برای آشتی مردم با کتاب از صنعت نشر کتاب حمایت کنند.    
  
این مقام مسئول درباره حمایت استانداری قم از ناشران ادامه داد: حمایت از ناشران در قالب ملی انجام می‌شود و تلاش داریم با انتقال مشکلات، درخواست‌ها و شناسایی موانع آسیب‌زننده که در گذشته وجود داشت، مشکلات ناشران برطرف شود. توجه به حمایت‌هایی که امکان تحقق آن وجود دارد می‌تواند در گسترش و تناوب فعالیت ناشران موثر باشد.
 
صادقی درباره مهم‌ترین مشکل ناشران قم افزود: شناسایی مشکلات حوزه نشر ابتدا باید از سوی ناشران انجام شود و آنچه به مسئولان مربوط می‌شود، ایجاد بستر‌ مناسب برای توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: ظهور شبکه‌های مجازی و سرگرمی‌های دیجیتال و گرایش قابل کاربران از‌جمله نوجوان و جوانان و حتی بزرگسالان به این فضاها، آسیب‌هایی را به همراه دارد که در آینده مشخص می‌شود. علاوه براین آسیب‌های توجه به این شبکه‌ها موجب بروز انواع بزه‌های اجتماعی شده در حالی‌که کتاب نه‌تنها آسیبی به همراه ندارد بلکه می‌تواند در ارتقا سطح فرهنگ و آگاهی کمک کند.

استاندار قم اظهار کرد: تاکید بر جایگاه کتاب و کتابخوانی وظیفه ملی است. نسبت به تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی با توجه به فعالیت علاقه‌مندان، ناامید نیستیم.  
 
استاندار قم با اشاره به اهمیت فعایت بخش خصوصی در حوزه نشر کتاب ادامه داد: هرچند در نگاه اول و با توجه به وضعیت کتابفروشی‌ها طی چند سال گذشته به‌ نظر نمی‌رسد که فعالیت در این حوزه به نتیجه برسد و سرمایه‌گذاری نتیجه‌بخش باشد؛ اما با امید به آینده و بهبود اوضاع، توفیق فعالیت در این حوزه بیشتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط