یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کتابی که بیل گیتس خواندنش را به همه مدیران توصیه می‌کند

علاقه بیل گیتس، موسس میلیاردر مایکروسافت به مطالعه برکسی پنهان نیست. او عادت دارد آثاری که نظرش را جلب می‌کند به دیگران نیز معرفی می‌کند. در این مطلب آخرین پیشنهاد کتابی بیل گیتس را می‌خوانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی‌ان‌بی‌سی - در حالی که امروز بیل گیتس، به عنوان یک مدیر تجاری تاثیرگذار مورد احترام همگان است اما در گذشته شرایط زندگی‌اش چنین نبود. گیتس در پستی جدید که در وبلاگش منتشر کرده به اشتباهی که در جوانی و زمان تاسیس شرکت مایکروسافت در سال 1975 مرتکب شد، اعتراف کرده است. او نوشته: «در روزهای آغازین فعالیت مایکروسافت اعتماد به نفس بالایی داشتم و احساس می‌کردم در برنامه‌نویسی بسیار قوی هستم، اما باید در مدیریت پروژه درس‌های زیادی می‌آموختم. این موضوع پس از اتفاقی در سال 1978 برایم محرز شد.»
 
او در ادامه این اتفاق مهم را چنین شرح می‌دهد: «به شرکت اینتل که مشتری مهمی بود گفتم نسخه‌ای ‌از مایکروسافت را طی چهار هفته از من تحویل خواهند گرفت. مدیران اینتل فکر می‌کردند من دیوانه هستم. حق با آنها بود. کار را با دو هفته تأخیر تحویل دادم.»
 
خوشبختانه فردی در شرکت اینتل بود که گیتس را راهنمایی کرد تا از پس مشکلات مدیریتی خود بر آید. گیتس می‌گوید اَندی گرو، مدیر سابق شرکت اینتل یکی از مهم‌ترین مدیران تجاری قرن بیستم است.

گرو چندین کتاب درباره مدیریت از جمله «مدیریت خروجی بالا» را در سال 1983 و «فقط پارانوئیدها زنده می‌مانند» را در سال 1999 نوشته است. مدیر پیشین اینتل در سال 2016 از دنیا رفت اما روش مدیریتی‌اش به نام «اهداف و نتایج اصلی‌اش» باعث شهرت او در جهان شد و شرکت‌های بزرگی چون آمازون، گوگل و نتفلیکس از روش او برای موفقیت بهره گرفتند.
 
حالا و پس از چندین سال جان دوئر، از کارمندان شرکت اینتل در دهه 70 میلادی و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی گوگل و آمازون کتابی تحت عنوان «چیزی را که مهم نیست اندازه‌گیری کنید: چطور گوگل، بونو، و شرکت بیل گیتس از اهداف و نتایج کلیدی آن بهره گرفتند» نوشته است که گیتس معتقد همه مدیران برای موفقیت بیشتر در کارشان باید آن را بخوانند.
 
در توضیح این کتاب در آمازون آمده است: «این کتاب به ما نشان می‌دهد در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار کنیم. به ما کمک می‌کند به چیزی که در زمینه مدیریتی‌مان دوست داریم به دست آوریم. نتایج کلیدی همان اهداف مهمی هستند که باید در زمان مشخصی به دست آیند.»
 
در توضیح این کتاب در آمازون چند مدیر موفق دنیا از جمله رید هافمین، مدیر لینکدین و گوردون مور، مدیر اینتل یادداشت کوتاهی درباره کتاب نوشته‌اند.

سندبرگ معتقد است که دوئر «به نسل جدید کارآفرینان می‌آموزد که اجرای برنامه اهمیت زیادی دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها