فیلسوف دین برجسته معاصر و استاد ممتاز دانشگاه آکسفورد معتقد است که انسان متشکل از «جسم» و «روح» است و روح در این میان بخش اساسی و مبنایی است.
اولین کتاب او در سال ۱۹۶۸ با عنوان «مکان و زمان» منتشر شد. اثر مهم بعدی او «مقدمهای بر نظریه تأیید» بود. ارتقای او به مرتبه استادی در دانشگاه کیل در ۱۹۷۲ مقارن با تمرکز علمی وی بر فلسفه دین شد.
در سال ۱۹۸۵ مقام استاد ممتاز فلسفه دین مسیحی در دانشگاه آکسفورد به وی اعطا شد. او کتابهای «مسئولیت و کفاره» (۱۹۸۹)، «وحی» (۱۹۹۲)، «خدای مسیحی» (۱۹۹۴)، «مشیت و مسئله شر» (۱۹۹۴) را نوشته است. همچنین «توجیه معرفتی» (۲۰۰۱) و «قیام خدای مجسم» (۲۰۰۳) از کتابهای دیگر او هستند.
سویین برن از سال ۱۹۹۲ عضو فرهنگستان بریتانیا است. همچنین در سال ۱۹۹۵ از کلیسای انگلستان جدا شد و به کلیسای ارتدکس یونان پیوست. یکی از مهمترین آثار سوئین برن کتاب Is there a God توسط محمد جاودان با عنوان «آیا خدایی هست؟» به فارسی ترجمه شده است.
پروفسور «ریچارد سوئین برن» در گفتوگو با خبرنگار ایبنا و درباره کتابی که مشغول کار روی آن است، گفت: در حال حاضر روی یک کتاب مشغول کار هستم و هنوز به اتمام نرسیده است.
وی افزود: تصور میکنم که این اثر را تا دو ماه دیگر تمام کنم. ناشر این کتاب انتشارات دانشگاه آکسفورد خواهد بود. این کتاب نسبت روح و جسم را مورد بررسی قرار می دهد. عنوان این اثر عبارت است از «آیا ما جسم هستیم یا روح».
فیلسوف دین معاصر در ادامه تصریح کرد: کتاب را به گونهای نوشتهام که طیف وسیعی از مخاطبان بتوانند مطالب آنرا فهم کنند. در واقع کتاب در زمره آثاری است که هم مخاطب عام دارد و هم مخاطب خاص.
وی در ادامه تأکید کرد: در این اثر برای بررسی نسبت روح و جسم و اینکه آیا انسان روح است یا جسم، 3 مقوله «ذهن»(mind)، مغز(brain) و «اراده آزاد»(free will) مورد بررسی قرار گرفته است که می تواند مورد توجه متخصصان این حوزه باشد.
سوئین برن در مورد ایده محوری و اساسی این کتاب نیز گفت: ایده محوری و اساسی در این کتاب این است که انسان متشکل از دو بخش «جسم» و «روح» است که در این میان «روح» بخش اساسی است.
استاد ممتاز دانشگاه آکسفورد درباره ضرورت نگارش این اثر نیز تصریح کرد: نیاز بود که این کتاب را بنویسم چرا که بسیاری از دانشگاهیان و افراد معمولی که تحصیلاتی نیز دارند این موضوع را فرض میگیرند که انسان یک ماشین پیچیده است.
وی افزود: من در این اثر امیدوارم که از این ایده دفاع کنم که انسان به صورت اساسی و مبنایی «روح» است.
فیلسوف دین برجسته معاصر در ادامه افزود: این دیدگاه که انسان اساساً روح است خیلی متفاوت از دیدگاهی است که انسان را شیای فیزیکی قلمداد میکند.
نظر شما