چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
طرح‌های تخفیف فصلی باید تداوم داشته باشد

محمدرضا توکل‌صدیق، با اشاره به تاثیر مثبت تخصیص یارانه غیر‌مستقیم در حوزه فرهنگ، بر افزایش حمایت و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌های تخفیف تاکید کرد.

محمدرضا توکل‌صدیق؛ مدیرانتشارات صابرین در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره طرح‌های تخفیف فصلی موسسه خانه کتاب بیان کرد: نگاهم به برگزاری طرح‌های تخفیف مثبت است چراکه معتقدم این طرح‌ها برای جامعه نشر نتایج مفیدی دارد. طرح‌های تخفیف زمینه‌‌ساز تقویت کتاب‌فروشی‌هاست.   
 
وی با تاکید بر اهمیت تخصیص یارانه غیر‌مستقیم به صنعت نشر کتاب ادامه داد: یارانه طرح‌های فصلی برای فروش است و در جذب مشتری نقش اساسی دارد. در حالی‌که یارانه مستقیم به صنعت نشر آسیب‌‌وارد می‌کند، یارانه غیر‌مستقیم طرح‌‌های تخفیف تاثیرات مثبتی دارد و در جذب مشتری موثر است.
 
توکل‌صدیق با تاکید بر رویکرد تخصیص یارانه غیر‌مسقیم بر تاثیرات مثبت طرح‌های تخفیف فصلی گفت: طرح‌های تخفیف فصلی در ایجاد زمینه برای ارتباط مستقیم با مشتری و فعالیت بهتر کتابفروشان موثر است.
 
این فعال حوزه نشر درباره عملکرد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری طرح‌های تخفیف بیان کرد: میزان حمایت معاوت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در حمایت از برگزاری این طرح باید بیش از گذشته باشد.             
 
مدیرانتشارات صابرین با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد کشور بیان کرد: تقویت کتاب‌فروشان فعالیت ناشران را تقویت می‌کند علاوه براین با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و همچنین موضوع گرانی کاغذ، برگزاری و حمایت از طرح‌های تخفیف فصلی موسسه خانه کتاب ضروری است.
 
توکل‌صدیق با بیان این مطلب که اجرای طرح‌های تخفیف در شرایط فعلی بیش از گذشته ضرورت دارد، افزود: طرح تخفیف فصلی حتما باید اجرا شود و تداوم داشته باشد چراکه در وضعیت فعلی برای اهالی نشر مفید است.
 
وی درباره دیدگاه برخی از فعالن نشر یه‌ویژه کتاب‌‌فروشان مبنی بر تاثیر برگزاری طرح‌های تخفیف بر کارکرد کتاب‌‌فروشی‌های سنتی ادامه داد: یارانه طرح‌های تخفیف در واقع به مردم می‌رسد به‌عبارت دیگر نتایج مثبت آن غیر‌مستقیم عاید کتاب‌فروشی‌ها می‌شود. اگر کتاب‌فروشی‌های بزرگ در جریان برگزاری طرح‌های تخفیف موفق‌تر عمل می‌کنند و توانسته‌اند در جذب مشتری پیشگام باشند به معنای  تبلیغات گسترده‌تر است.
 
مدیرانتشارات صابرین با تاکید بر لزوم توجه کتاب‌فروشی‌های کوچک به امر تبلیغات گفت: توجه به روش‌‌های مختلف تبلیغی از سوی کتاب‌فروشان سنتی و کوچک در موفقیت آن‌ها موثر‌ است. معتقدم صاحبان کتاب‌فروشی می‌توانند از تبلیغات محلی و حتی توزیع تبلیغات کاغذی برای هم محله‌‌ای‌ها نیز استفاده کنند. کتاب‌فروشان کوچک نیز مِی‌توانند در حد و بضاعت خود از طرح‌های تخفیف بهره‌مند شوند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها