رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:
شاکله اصلی روابط عمومی عمل و اقدام است
همایون امیرزاده در آیین تکریم و معارفه سرپرست پیشین و رئیس جدید این مرکز گفت: اهمیت و نقش روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان در زمانهای مختلف اهمیت داشته ولی امروزه اهمیتش صد چندان شده است.
امیرزاده با بیان اینکه ارزیابی از میزان اثربخشی پیام تولیدی میتواند بهعنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد، گفت: روابط عمومی باید تریبون کارمندان سازمان باشد، حوزههای تخصصی را به پاسخهای صادقانه، سریع و صریح به پیام مخاطبان و رسانهها ترغیب کند.
وی ضمن اشاره به بخش همکاری با رسانهها و افکار عمومی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که بخش عظیمی از فرهنگ، ارزشها و هنجارهای جامعه از طریق رسانهها دریافت میشود و رسانهها اولویت ذهنی و حتی رفتاری مخاطبان و بخش قابل توجهی از جامعهپذیری نسل امروز را تعیین میکنند. امروزه برای جایابی شایسته در گستره رسانههای بسیار و پرشمار راهی جز تولید پیام بهصورت وسیع، گسترده، سریع و پیوسته وجود ندارد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاکله اصلی روابط عمومی عمل و اقدام است نه حرف. برای مطلع ساختن مردم از اقدام وزارتخانه خواستار تجمیع و هم افزاییهای سازمان به این منظور هستیم. ممیزی در برقراری ارتباط با رسانهها و تبیین خطوط قرمز مسئولان در ارتباط گیری با رسانهها را به رسمیت نمیشناسیم و بر این باوریم که هر کدام از رسانهها نماینده بخشی از افکار عمومی جامعه هستند.
وی در پایان به برنامه سه ساله درباره فعالیتهای این مرکز اشاره کرد و افزود: این برنامه ظرف ۲ ماه آینده تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد و یقیناً روح حاکم بر آن تفاهمی، اغنایی و مبتنی بر شفافیت در اطلاعرسانی خواهد بود.
نظر شما