مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت توجه به پایتخت کتاب ایران گفت: برند پایتخت کتاب ایران باید به عنوان نمادی پایدار برای شهر یزد تبدیل شود.
مجید جوادیانزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست گفت: برند پایتخت کتاب ایران به عنوان یکی از افتخاراتی است که برای یزد کسب شده و امروز نیز بایستی برای پایدار شدن آن تلاش کنیم.
وی افزود: یک سال فرصت داریم که این برند را به عنوان شهری پایدار به مردم کشورمان معرفی کرده و برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان برنامهریزی کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر یزد تاکید کرد که بازآرایی فضای شهری با محوریت کتاب باید در اولویت قرار بگیرد.
به گفته وی، برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در فضاهای محروم و حاشیهای شهر یزد مورد توجه جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
جوادیان زاده همچنین گفت: نصب المانهای شهری در ورودیهای سطح شهر، آمادهسازی فضای پارکها و مراکز تجاری، ترغیب بخشهای اقتصادی و واحدهای تجاری، تسریع در اجرای تفاهمنامهها، تقویت گذر فرهنگ و هنر، ایجاد گذرهای فرهنگی جدید و همچنین افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب ایران و جهان در محل شهرداری یزد از جمله اقداماتی است که میتوانیم در جهت پایدار کردن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انجام دهیم.
نظر شما