جمعیت قابل توجهی از ساعات نخستین دومین روز نمایشگاه، به مصلا آمدهاند اما نصب نشدن فهرست ناشران در ردیفهای مختلف، بازدیدکنندگان را با مشکل روبرو کرده است.
مطابق با پیشبینیهای انجام شده، ازدیاد جمعیت بازدیدکنندگان در روزهای دوم و سوم به دلیل واقع شدن این دو روز در پایان هفته، جمعیت قابل توجهی از ساعات نخستین دومین روز نمایشگاه، به مصلا آمدهاند؛ تا جایی که این مساله تردد در راهروهای شبستان را دشوار کرده است. مضاف بر آنکه پیشبینی میشد این روند تا ساعات پایانی روز، افزایش پیدا کند که تمدید یک ساعته فعالیت نمایشگاه نیز گواهی بر این مدعاست.
در چنین شرایطی، شرایط در پربازدیدکنندهترین بخش نمایشگاه که همانا شبستان مصلا و بخش ناشران عمومی است، عمدتا با بازدیدهای بیهدف و بدون آگاهی قبلی از محل استقرار غرفهها انجام میشود در زیرا فهرست ناشران در هر ردیف، نصب نشده و بازدیدکنندگان مجبورند تمام راهروها را بهدنبال غرفه مورد نظر خود جستجو کنند.
تراکم جمعیت در نمایشگاه کتاب تهران، البته اتفاق خوبی بهشمار میآید اما هدایت و اطلاعرسانی به بازدیدکنندگان است که میتواند آنها را به خریدهای هدفمند سوق دهد.
اما نکته قابل توجه این است که اطلاعرسانی و تبلیغات برخی از ناشران که از قبل نمایشگاه آغاز شده، کمک کرده که بازدیدکنندگان و مخاطبان این غرفهها، به راحتی غرفه مورد نظر خود را پیدا کنند. در این میان، شبکههای اجتماعی و در راس آنها اینستاگرام، کارکرد قابل توجهی داشته است.
همچنین اطلاعرسانی از عرضه تازههای نشر از سوی ناشران و برگزاری جشن رونمایی و امضا در غرفهها، بازار برخی از آنان را داغ کرده است.
نظر شما