کتاب «هوش تجاری و دادهکاوی»، به مخاطب خود میآموزد که در رقابت فشرده بازار، چه عواملی در رونق کسبوکار یا موفقیت و شکست پروژهها موثر است.
کتاب «هوش تجاری و دادهکاوی» نوشته آنیل کی. ماهشواری با ترجمه محمد احمدی بهتازگی از سوی انتشارات مهرگان دانش به بازار نشر عرضه شد. کلیت هوش تجاری و دادهکاوی، مفاهیم و کاربردهای هوش تجاری، انبارسازی داده، دادهکاوی، درختهای تصمیم، رگرسیون، شبکههای عصبی مصنوعی، تحلیل خوشه، کاوش قوانین انجمنی، متنکاوی، وبکاری، کلاندادهها و مقدمهای بر مدلسازی داده، مهمترین سرفصلهای کتاب حاضر است.
ماهشواری؛ نویسنده کتاب، درباره انگیزه خود از تالیف این کتاب، نوشته است: «کتابهای خوب فراوانی درباره هوش تجاری و دادهکاوی در بازار کتاب وجود دارند. پس یک نویسنده چرا باید کتاب دیگری درباره این موضوع بنویسد؟ چند سالی است که مشغول تدریس دروس هوش تجاری و دادهکاوی هستم. بهتازگی این درسها را برای کلاسی متشکل از ترکیبی از دانشجویان MBA و علوم کامپیوتر تدریس کردهام. کتابهای موجود ظاهرا فنیتر، طولانیتر و پیچیدهتر از آن هستند که دانشجویان بتوانند از آنها استفاده کنند. کتاب حاضر درصدد است تا نیاز کتابی سهلالوصول درباره مبحث هوش تجاری و دادهکاوی را برطرف کند. هدفم نوشتن کتابی محاورهای بوده است که احساس سادگی را به خواننده انتقال دهد و آگاهیبخش باشد. این کتاب، کتاب سادهای است که کلیه نکات مهم را با مثالهای استوار پوشش میدهد و خواننده را به کسب دانش از این حوزه ترغیب میکند.»
نخستین چاپ کتاب «هوش تجاری و دادهکاوی» در 174صفحه با شمارگان 500نسخه به بهای 34هزارتومان از سوی انتشارات مهرگان دانش راهی بازار نشر شده است.
نظر شما