ساحت علم بهطور عام و دانشگاههای کشور بهطور خاص نیز، بهمانند ساحت سیاست، اقتصاد و…، شاهد تفاوت تجربه(البته گاه شکاف) جنسیتیاند و امروزه شاهدیم که علیرغم افزایش تعداد زنان در آموزش عالی ایران در مقایسه با مردان، از نظر کیفی تجربهزنان در کلاس درس، با مردان برابر نبوده و کلاسهای درس دانشگاههای ما، اُریبهای جنسیتی نرم و زیرکانهای را تجربه میکنند.
کتاب حاضر، نخستین روایت از تجربه جنسیتی کلاس درس در ایران از چشمانداز جامعهشناسی است که در بین حجمی از ادبیات روانشناسی و علوم تربیتی و حتی پزشکی موجود در رابطه با برخی از ابعاد این موضوع به تحریر درآمده است.
نظر شما