بنگاه ترجمه و نشر پارسه بهتازگی دو کتاب «هنر نه گفتن بدون احساس گناه» و «چگونه یک مدیرعالی باشیم» را در حوزه روانشناسی موفقیت منتشر کرده است.
هنر نه گفتن بدون احساس گناه
کتاب «هنر نه گفتن بدون احساس گناه» نوشته دیمون زاهاریادس به این موضوع میپردازد که چگونه میتوانیم در موقعیتهای گوناگون، درمقابل نزدیکترین دوستان و آشنایان یا مدیران و بالادستها، از «بله گفتن»های دردسرساز اجتناب کنیم و ابتدا کارها و امور خودمان را اولویت قرار بدهیم. این کتاب، روشها و ترفندهای «نه گفتن» را در موقعیتهای کوچک و بزرگ به ما میآموزد تا زندگی را آرامتر و کماسترستر و با بهرهوری بیشتر بگذرانیم.
این یک واقعیت است که بسیاری از ما در مقاطع مختلف، حتی در شلوغترین و گرفتارترین اوقاتمان، عادت به «نه گفتن» نداریم و به افراد مختلف، چه رئیس یا همکار و چه دوستان و بستاگان، فوری «بله» یا «چشم» میگوییم و با همین کلمه کوتاه، بار روانی و فشار کاری مضاعف بر خود وارد میکنیم.
دیمون زاهاریادس، نویسنده چندین کتاب در زمینه بهرهوری است. دیمون خودش اذعان کرده که همواره فردی پربازده و مبتکر نبوده و پیش از مستقل شدن و بهرهوری خوب از وقت و انرژیاش، برای مدتها جلسات غیرضروری، گفتوگوهای طولانی و محیطهای کار بسیار شلوغ را از سر گذرانده است. او این روزها علاوه بر نوشتن مقالات و کتابهای مربوط به بهرهوری و مدیریت زمان، در اوقات فراغتاش به توانمندسازی کارزارهای بازاریابی محتوا ـ جهت استفاده تجارتهای در حال رشد برای جذب مشتریان ـ کمک فکری و تبلیغاتی میدهد.
زاهاریادس در نقد عادت راضیکردن مردم مینویسد: «نه گفتن به دیگران یکی از مهمترین مهارتهایی است که میتوانید کسب کنید. این مهارت به شما آزادی میدهد تا علایق شخصی و حرفهای خود را دنبال کنید؛ تا آنجای که بهرهوریتان را بهبود بخشیده، روابطتان را بهتر کرده و شما را سرشار از حس آرامشی میکند که ممکن است در این لحظه برایتان بیگانه به نظر بیاید.»
از نظر او توانایی نه گفتن آزادیبخش است. منتها کسب این مهارت دشوار برای اکثریت مستلزم سالها تمرین برعکس است. برای برخی از ما، یادگیری نه گفتن، یعنی مقابله با یک عمر تعالیم والدین، معلمان، کارفرمایان، همکاران و اعضای خانواده.
نویسنده در کتاب بر این موضوع تاکید دارد که هنگامی که شما با اعتماد به نفس و احترام توانایی نه گفتن را کسب کنید و این کار را به طور منظم انجام دهید، تغییراتی را در نحوه برخورد دیگران با خودتان متوجه خواهید شد. آنها احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت؛ ارزش بیشتری برای وقتتان قائل خواهند بود؛ و رفتهرفته شما را به چشم یک رهبر خواهند دید تا یک دنبالهرو.
کتاب «هنر نه گفتن بدون احساس گناه» نوشته دیمون زاهاریادس با ترجمه زهرا ابراهیمی در ۱۵۰ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و به قیمت ۳۳۰۰۰ تومان منتشر شده است.
چگونه یک مدیرعالی باشیم
کتاب «چگونه یک مدیرعالی باشیم» نوشته جینو ویکمن و رنه بوئر با زیرعنوان راههای ایجاد تغییرات مثبت در عملکرد کارکنان سعی دارد به این پرسش مدیریتی پاسخ بدهد که اگر کارکنان شما، هر روز، «بهترین عملکرد» خود را در محیط کار ارائه دهند، چه تاثیری بر درآمد خالص شرکت خواهد داشت؟
تحقیقات و مطالعات بارها نشان داده که اکثریت کارکنان در محیط کار، دلسوزی و اشتیاقی نسبت به کار ندارند ولی این شرایط قابل تغییر است. بیشتر اوقات، تفاوت بین کارکنان بیتفاوت و کارکنان دلسوز، ناشی از یک عامل است: مدیریت.
در کتاب «چگونه یک مدیر عالی شویم» دو متخصص برجسته کسبوکار، فرایندی روشن و عملی را در اختیار رؤسا و مدیران میگذارند تا بیشترین بهرهوری را از کارکنان خود دریافت کنند. در این کتاب ابزارهایی معرفی میشوند که توسط بیش از ۳۰۰۰۰ مدیر در صنایع مختلف استفاده شده و کارامدی خود را در بهبود عملکرد سازمان و افزایش شور و اشتیاق در کارکنان ثابت کرده است.
این کتاب از کتابهای دیگر مدیریتی یا رهبری که تا به حال خواندهاید متفاوت است. آنچه موجب تمایز این کتاب شده، کاربرد عملی و تاثیر سریع آن است. در این کتاب نظریهای مطرح نشده و به جای نظریه، طرحی ساده و آسان در قالب پنج تمرین رهبری و پنج تمرین مدیریتی ارائه میشود تا به خواننده کمک کند، مدیر و رهبری موفق شود.
همچنین این کتاب به مدیران نه چندان خوب کمک میکند تا از مسیر و رویهای که طی میکنند، خارج شوند و اذعان کنند فاقد درک اولیه، تمایل و توانایی لازم برای پرورش و ارتقای مهارتهایی هستند که میتوانند آنها را تبدیل به مدیرانی عالی کند.
کتاب «چگونه یک مدیرعالی باشیم» نوشته جینو ویکمن و رنه بوئر با ترجمه هدی جلائیفر در ۱۶۸ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان یه چاپ رسیده است.
نظر شما