سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۶
داوران و نويسندگان براي طرح نقاط قوت و ضعف آثار، ديدار و گفت‌وگو كنند

يكي از داوران بخش خاطره دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس، ‌ارتباط داوران و نويسندگان را بعد از اعلام برگزیدگان لازم دانست و اظهار داشت: نويسندگان، شاعران، طراحان و دست اندرکاران کتاب های دفاع‌مقدس از اين طريق با نقاط قوت و ضعف آثار خود آشنا می‌شوند._

محمود ترحمي، يكي از داوران بخش خاطره دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با تاكيد بر مشخص بودن معيارهاي دقيق انتخاب كتاب برتر اين حوزه تصريح كرد: نويسندگان مستعد دفاع‌مقدس، در طول داوري جشنواره‌هاي ادبي شناخته مي‌شوند و اگر نوآوري‌هاي آنان در تدوين كتاب‌ها به خوبي منعكس نشود، از ادامه فعاليت نااميد خواهند شد.

وي افزود:‌ البته در بين نويسندگاني كه در اين جشنواره‌ها حائز رتبه برتر نمي‌شوند، افراد خوش‌ذوقي وجود دارند كه بي‌توجهي به آنان موجب ياس در ادامه كارشان خواهد شد.

نويسنده كتاب "يك از هزاران"، ‌ارتباط داوران و نويسندگان را بعد از اعلام برگزیدگان لازم دانست و اظهار داشت: نويسندگان، شاعران و طراحان و دست اندرکاران کتاب‌های دفاع‌مقدس از اين طريق با نقاط قوت و ضعف آثار خود آشنا می‌شوند.

ترحمي در پايان از انتشار كتاب "سنگرهاي آبي" با موضوع خاطرات سردار سالار آبنوش، فرمانده تيپ صاحب الامر(عج ) سپاه استان قزوين، توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: اكنون مشغول تدوين كتابي با موضوع مقاومت مردم گيلان‌غرب هستم.

محمود ترحمي، متولد سال 1338 شهر سمنان و داراي مدرك كارشناسي ارشد علوم قرآني است. 

نخستین كتاب وي با عنوان "يك از هزاران" سال 1384 توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر شده و تاكنون آثاري مانند: "پي حفره زندان"، "خداحافظ رمادي" و "وعده ديدار" را در كارنامه خود به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط