پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
طرح‌های فصلی برپایی نمایشگاه کتاب به وسعت ایران در داخل کتابفروشی‌ها است

مدیر فروش کتابفروشی دارالعلم با بیان اینکه در طرح‌های فصلی از ظرفیت و پتانسیل کتابفروشی‌ها به خوبی استفاده می‌شود، گفت: طرح‌های فصلی، نمایشگاهی به وسعت ایران در داخل کتابفروشی‌ها است.

 علی رجبی، مدیر فروش کتابفروشی دارالعلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اولین تجربه حضور در طرح‌های فصلی خرید کتاب، گفت: انتظار داشتیم در فصل تابستان استقبال بهتری از تابستانه کتاب شود اما معمولا در این فصل نسبت به فصل‌های دیگر خرید کمتری انجام می‌شود.
 
وی افزود:‌ معتقدم این امکان وجود داشت که تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و بیشتری برای طرح انجام شود تا مردم از برگزاری این طرح مطلع شوند و به کتابفروشی‌ها بیایند.
 
رجبی درباره مزایای اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب در فعالیت کتابفروشان، توضیح داد: این طرح‌ها چندین سال است که به‌صورت مداوم برگزار می‌شود و یکی از نقاط قوت آن استمرار  برگزاری طرح‌ است. امیدواریم همچنان هم برگزار شود زیرا کمک خوبی برای کتابفروشان است.
 
وی یادآور شد: طرح‌های فصلی، نمایشگاهی به وسعت ایران در داخل کتابفروشی‌ها است که در طول این سال‌ها توانسته جایگاه خوبی در میان مخاطبان کتابی و غیرکتابی پیدا کند.
 
رجبی با بیان اینکه در این طرح‌ها از ظرفیت کتابفروشی‌ها به خوبی استفاده می‌شود، گفت: هدف نهایی این طرح‌، همه رسته‌های صنعت نشر و تقویت آن‌ها است؛ اما یکی از مشکلات جدی ناشران این روزها مساله گرانی و تامین کاغذ است که مشکلات زیادی را برای آن‌ها فراهم کرده.
 
وی همچنین بر اهمیت چرخه فروش در صنعت نشر تاکید کرد و یادآور شد: تا زمانی که فروشی وجود نداشته باشد و مردم خرید نکنند به‌طور طبیعی، تولید هم وجود ندارد؛ اما باید دقت کرد هر قسمتی از این چرخه با مشکل روبه‌رو شود سایر بخش‌ها هم دچار مشکل می‌شوند؛ به همین دلیل معتقدم که بحث کاغذ اهمیت زیادی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها