یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
«بازی‌های جدّی» به محتوای آموزشی کتاب‌های درسی دبستان پیوست

نخستین‌بار بازی‌های جدی «نورولند» «هاپی و الفبا» و «بخوانیم» به‌عنوان محتواهای تعاملی در کتاب‌های «بخوانیم» فارسی اول و «نگارش» اول تا ششم دبستان گنجانده شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدصادق پژمان با اشاره به اینکه این سه بازی جدی به منظور بهبود عملکرد فراگیری آموزش در دانش‌آموزان از امسال در کتاب‌های درسی گنجانده شده است، افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی سیاست‌گذاری، ریل‌گذاری، نظارت و حمایت در حوزه بازی‌های دیجیتال همواره تلاش کرده که به همه بخش‌های این زیست‌بوم و حوزه‌های متفاوت این اکوسیستم در قالب برنامه‌های کلان کوتاه‌مدت و بلندمدت توجه داشته باشد.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که طی چند سال اخیر توسط بنیاد دنبال شده، حوزه بازی‌های جدّی بوده است؛ بازی‌هایی که صرف نظر از رویکرد سرگرمی دارای اهداف آموزشی هستند و علاوه بر وجهه سرگرمی می‌توان از رویکرد آموزشی آن در نظام آموزشی کشورمان استفاده کرد.
 
سید‌صادق پژمان اظهار کرد: بنیاد طی 5 سال گذشته با برگزاری رویداد جایزه بازی‌های جدی گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و به طور خاص از شکل‌گیری هسته‌های پژوهشی و تولید این بازی‌ها حمایت کرده است. گنجانده شدن سه بازی جدّی به‌عنوان محتواهای تعاملی در کتاب‌های فارسی اول و نگارش اول تا ششم دبستان نیز در راستای این اهداف و معرفی بازی‌های جدی به خانواده‌ها صورت گرفته است.
 
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه این اقدام طی تعامل میان معاونت پژوهش بنیاد با دفتر تولید محتوای وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: طی این تعامل پیشنهاد گنجاندن محتوای تعاملی در قالب بازی‌های جدی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به صورت رمزینه  (QR Code) مطرح و پیگیری شد.

در نهایت اینکه از میان بازی‌های جدی پیشنهاد شده برای گنجانده شدن در کتاب‌های درسی سه بازی انتخاب شدند و از امسال این بازی‌های به شکل محتوای تعاملی، به‌صورت کاملا رایگان در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای بهبود مسیر آموزش آنها قرار گرفته‌اند.
 
سید‌صادق پژمان در پایان افزود: خانواده‌ها و دانش آموزان می‌توانند با اسکن رمزینه‌های (QR Code) گنجانده شده در ابتدای هر فصل کتاب‌ «بخوانیم» اول و «نگارش» اول تا ششم دبستان به محتواهای تعاملی که به شکل بازی است و به بهبود فرآیند آموزش در دانش‌آموزان در قالب انجام تمرین‌هایی کمک می‌کند، دسترسی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها