یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲
اقتباسي كه مافيا را تحقير كرد

فيلم سينمايي" گامورا" كه بر اساس رماني به همين نام ساخته شده، علاوه بر كسب جايزه بهترين فيلم سال اروپا، نماينده ايتاليا در مراسم اسكار و نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين فيلم كه اثري افشاگرانه درباره يك خانواده مافيايي سيسلي است، به کارگردانی "ماتوي گارونه" ساخته، و فيلمنامه آن از رماني اثر "روبرتو ساويانو" نوشته شده است.

ساويانو در ناپل به دنيا آمده و در كتاب "گومورا" با جزييات از دخالت يك خانواده مافيايي در امور ساختمان‌سازي، خريد و فروش اسلحه و مواد مخدر و بسياري از فعاليت‌هاي غيرقانوني آنها پرده برداشته و تصويري وحشتناك از اين گروه ارائه داده است. اين كتاب از زمان انتشار (سال 2006) تا كنون حدود 2/1 ميليون نسخه فروش داشته و به 42 زبان ترجمه شده است.

گارونه فيلمساز 41 ساله ايتاليايي آثاري چون "اولين عشق"، "تابستان روماني" و "مهمانان" را در كارنامه خود دارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ساويانو نويسنده كتاب بارها از سوي سران مافيا تهديد به قتل شده. مافيا دستور قتل وي را نيز صادر كرده است؛ تا جايي‌ كه ساويانو و گارونه توسط پليس ايتاليا محافظت مي‌شوند.
 
نمايش گامورا در سال 2008 براي سازندگانش بسيار موفقيت‌آميز بوده و توانسته جوايزي چون "نخل طلاي كن"، "اكادمي اروپا" و "جشنواره مونيخ" را دريافت كند.

اين فيلم نماينده كشور ايتاليا در مراسم اسكار و نامزد دريافت جايزه مطبوعاتي گلدن گلوب است.

در اين فيلم بازيگراني چون "سالواتوره آبروزوسي"، "سيمونه ساچه تينو" و "سالواتوره روكو" بازي كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط