چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸
كتابخواني ترويج نشود، ورزش رشد نمي‌كند

قهرمان رقابت‌های كشتي فرنگي سال 2001 جهان گفت: در صورتی که کتابخوانی بین ورزشکاران رواج پیدا نکند و اهالی رشته‌های مختلف ورزشی به اهمیت مطالعه و کسب آگاهی پی‌نبرند، ورزش کشور رشد محسوسی نخواهد كرد./

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تصریح کرد: اگر به تاریخچه رقابت‌های المپیک نگاه کنیم، می‌بینیم ورزش ایران تنها به تک ستاره‌ها دل خوش کرده و به‌جز در رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو ، نتوانسته است قدرت خود را به کشورهای دیگر ثابت کند. به اعتقاد من یکی از دلایل طی نکردن پله‌های ترقی در ورزش، ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی ورزشکاران و مسوولان ورزشی است كه آن هم از مطالعه و كتابخواني كم آنها خبر مي‌دهد. 

مربی تیم ملی كشتي فرنگي جوانان کشورمان اضافه کرد: ما واقعا در رشته‌هایی مانند شطرنج، شنا، واترپلو، ژیمناستیک، تنیس و بسياري دیگر از رشته‌های ورزشی هیچ حرفی برای گفتن نداریم. به اعتقاد من، ورزش ما دچار کم اطلاعاتی است و این بیماری تنها با مطالعه کتاب درمان می‌شود. 

رنگرز كه بارها در كسوت كشتي‌گير پرچم ايران را در ميادين مختلف ورزشي به اهتزاز درآورده است، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم آینده ورزشی بهتری داشته باشیم، باید مطالعه کردن را از کودکی به ورزشکاران یاد دهیم و از آنها بخواهیم کتاب بخوانند و اطلاعات خود را افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط