چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
عکاسی که تکنیک آنالوگ را به دیجیتال ترجیح می‌دهد

میسراک که از سال 2006 به طور انحصاری با دوربین دیجیتال کار می‌کند؛ امکانات زیبایی شناختی عکاسی آنالوگ را بررسی کرده است و کتاب عکس آن توسط «داریوس هیمز» رئیس بین‌المللی عکس‌های کریستی گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ انتشارات رادیوس در سال جاری میلادی کتاب «ریچارد میسراک: نمادها» را منتشر کرده که شامل مجموعه عکس‌های این عکاس بین سال‌های 2006 تا 2021 است. این مجموعه از سال‌هایی آغاز می‌شود که عکاسی آنالوگ به تدریج جای خود را به عکاسی دیجیتال می‌داد. او بیشتر به خاطر عکاسی از مناظر فریبنده آمریکا مشهور است، تصاویری که رابطه ما با جهان طبیعت را بررسی می‌کنند. ریچارد میسراک در احیای عکس‌های نگاتیوی یا به اصطلاح آنالوگ با فرمت بزرگ و رنگی در دهه 1970 نقش اساسی داشته است. وی یکی از تأثیرگذارترین عکاسان نسل خود به حساب می‌آید. میسراک که از سال 2006 به طور انحصاری با دوربین دیجیتال کار می‌کند، این بار امکانات زیبایی شناختی عکاسی آنالوگ را بررسی کرده است.

میسراک برای الهام گرفتن به آثار «انسل آدامز» نگاه کرد. وی عکاسی آنالوگ را با نت های موسیقی مقایسه می‌کرد که می‌توانند به طرق مختلف تفسیر شود و آن مجموعه را آهنگساز آوانگارد جان کیج که موسیقی را گردآوری کرده و آنها را به عنوان هنر گرافیکی در نت های 1969 خود ارائه کرد.

این اثر با محصور کردن چیزهای آشنا به روش‌های ناآشنا، به طرز خیره‌کننده‌ای زیبایی دارد و برای بررسی به دقت و سکون نیاز دارد. کتاب «ریچارد میسراک: نمادها» 92 تصویر از آثار میسراک را ارائه می‌کند که شامل مناظر دریایی در طیف رنگی معکوس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها