دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
مجموعه «قصه‌های دور و نزدیک ۱» منتشر شد

مجموعه «قصه‌های دور و نزدیک ۱» از سوی بخش کودک انتشارات سیاوشان (کتاب‌های اسب بالدار) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این مجموعه که با نگاهی مدرن به موضوعاتی مانند همزیستی فرهنگی، التقاط فرهنگی، صلح و شناخت فرهنگ‌ها و کشورهای دیگر تدوین شده است، از سوی جمعی از نویسندگان شهیر ادبیات کودک و نوجوان ایران به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه شامل 6 داستان زیبا و متفاوت است که چهار عنوان آن راهی بازار نشر شده است.

مجموعه «قصه‌های دور و نزدیک ۱» به دنبال راه‌هایی جذاب و بیانی شیرین برای بیان مفاهیمی است که بین فرهنگ‌ها پل می‌زند و فضای همزیستی و روابط انسانی را به شیوه‌ای نو به کودکان جوامع مختلف نشان می‌دهد.

داستان‌های این مجموعه نه براساس داستان‌های عامیانه و کلاسیک هرکشور، بلکه بر اساس شخصیت‌های اسطوره‌ای و کهن الگوی آن کشورها و خلاقیت و شناخت نویسنده شکل گرفته است. در این داستان‌ها ما کشور مبدا (کشوری که کهن الگوی داستان از آنجا انتخاب شده است) را به کشور مقصد (ایران و همه کشورهای دیگر) وصل می‌کنیم و این ارتباط را با قلم جادویی نویسنده به شیوه‌ای غیرمستقیم در داستان نشان می‌دهیم و همراه با هر قصه و شخصیت اسطوره‌ای داستان با کشوری جدید و فرهنگی زیبا آشنا می‌شویم.

نویسندگان این مجموعه را مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده، حمیدرضا شاه‌آبادی، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، لاله جعفری و طاهره ایبد تشکیل می‌دهند. مدیر هنری مجموعه مریم انداز و مدیریت بخش کودک و نوجوان انتشارات طیبه شامانی (طناز) است. این مجموعه دو زبانه و در قطع وزیری تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها