تمرینات کتاب «ذهنآگاهی در کلاس درس» با تکرار و تمرین میتواند در راستای کنترل و مدیریت هیجانات منفی (حتی برای بزرگسالان) مٶثر واقع شود.
نسودی بیان کرد: کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل آموزش روال کف پا در کلاسهای گروهی و بخش دوم آموزش روال کف پا بهصورت انفرادی است. بخش سوم تحت عنوان مواد آموزشی تکمیلی شامل نکات و راهکارهای آموزشی و ضمائم اعم از کاربرگها، برگههای آموزشی، فرمها و ... است.
این مترجم گفت: نگاه مترجمان در ترجمه معطوف به اهمیت آموزش خودتنظیمی هیجانی و مدیریت رفتارهای چالشبرانگیز برای کودکان و نوجوانان بهعنوان مهارت فردی و زندگی بوده است.
او افزود: مخاطبان اصلی کتاب روانشناسان و معلمان هستند. کتاب تخصصی بوده و در سطح روانشناسان و معلمان مدارس است. از سوی دیگر دانشی که در کتاب برای خودتنظیمی هیجانات و مدیریت رفتاری درج شده است کاملاً قابلیت عمومیسازی دارد.
نسودی گفت: ضرورت استفاده از دانش کتاب در مدارس برای آموزش مهارتهای فردی و زندگی به کودکان و نوجوانان حس میشده است. تمرینات این کتاب با تکرار و تمرین میتواند در راستای کنترل و مدیریت هیجانات منفی (حتی برای بزرگسالان) مٶثر واقع شود، کار نیکو کردن از پر کردن است!
کتاب «ذهنآگاهی در کلاس درس؛ برنامهای مبتنی بر شواهد برای کاهش رفتارهای مخل و افزایش مشارکت آموزشی» نوشته دکتر جاشوا فِلوِر و دکتر نیربای سینگ به ترجمه رضا نسودی، ژیلا شکری و نسرین خسروانی از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.
نظر شما