شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
ذهن‌آگاهی در کلاس درس!

تمرینات کتاب «ذهن‌آگاهی در کلاس درس» با تکرار و تمرین می‌تواند در راستای کنترل و مدیریت هیجانات منفی (حتی برای بزرگسالان) مٶثر واقع شود.

رضا نسودی مترجم «ذهن‌آگاهی در کلاس درس؛ برنامه‌ای مبتنی بر شواهد برای کاهش رفتارهای مخل و افزایش مشارکت آموزشی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: کتاب حاضر شامل مراحل و جزئیات آموزش مهارت خودتنظیمی هیجانات و مدیریت رفتارهای چالش‌برانگیز برای کودکان و نوجوانان با استفاده از روش ساده و کاربردی ذهن‌آگاهانه روال کف پا است.

نسودی بیان کرد: کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل آموزش روال کف پا در کلاس‌های گروهی و بخش دوم آموزش روال کف پا به‌صورت انفرادی است. بخش سوم تحت عنوان مواد آموزشی تکمیلی شامل نکات و راهکارهای آموزشی و ضمائم اعم از کاربرگ‌ها، برگه‌های آموزشی، فرم‌ها و ... است.

این مترجم گفت: نگاه مترجمان در ترجمه معطوف به اهمیت آموزش خودتنظیمی هیجانی و مدیریت رفتارهای چالش‌برانگیز برای کودکان و نوجوانان به‌عنوان مهارت فردی و زندگی بوده است.

او افزود: مخاطبان اصلی کتاب روانشناسان و معلمان هستند. کتاب تخصصی بوده و در سطح روانشناسان و معلمان مدارس است. از سوی دیگر دانشی که در کتاب برای خودتنظیمی هیجانات و مدیریت رفتاری درج شده است کاملاً قابلیت عمومی‌سازی دارد.

نسودی گفت: ضرورت استفاده از دانش کتاب در مدارس برای آموزش مهارت‌های فردی و زندگی به کودکان و نوجوانان حس می‌شده است. تمرینات این کتاب با تکرار و تمرین می‌تواند در راستای کنترل و مدیریت هیجانات منفی (حتی برای بزرگسالان) مٶثر واقع شود، کار نیکو کردن از پر کردن است!

کتاب «ذهن‌آگاهی در کلاس درس؛ برنامه‌ای مبتنی بر شواهد برای کاهش رفتارهای مخل و افزایش مشارکت آموزشی» نوشته دکتر جاشوا فِلوِر و دکتر نیربای سینگ به ترجمه رضا نسودی، ژیلا شکری و نسرین خسروانی از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها