سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۱
«تعليق در قراردادها» به زودی در کتاب‌فروشی‌ها

تبیین احکام فقهی و حقوقی قراردادها در کتابی با عنوان «تعليق در قراردادها» به قلم سيد عسکري حسيني‌مقدم از سوی موسسه بوستان کتاب قم به زودی منتشر می‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رباني، كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب قم، ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: این کتاب با استناد به منابع حقوقی و فقهی اسلام، به تبیین احکام مربوط به قراردادها می‌پردازد.

وی افزود: تعليق در اصطلاح فقهى و حقوقى به معنای تحقق عقد، وابسته و به شرط تحقق، وصف يا امر ديگرى است. اين موضوع يكى از مسائل جدى در فقه و حقوق است و فقيهان و اصوليان از جنبه‌هاى مختلفى به آن نگريسته‌اند که در این اثر به برخی از دیدگاه‌های آنها اشاره می‌شود.

ربانی تصریح کرد:  اثر حاضر با پژوهشى همه جانبه، موضوع مذکور را در دو بخش همراه با فصل‌هاى متعدد بررسی می‌کند. بخش اول این نوشتار به بیان مفاهيم، ماهيت و اعتبار تعليق و تنجيز اختصاص دارد و نویسنده در بخش دوم اثر خود، اقسام حكم، ادله بطلان و جواز تعليق در عقود و ايقاعات را عنوان کرده است. 

چاپ اول کتاب «تعليق در قراردادها» در شمارگان 1200 نسخه، 320 صفحه، قطع وزيري و جلد شوميز به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط